Eindelijk iets voor mezelf gedaan

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Alicia

Eindelijk iets voor mezelf gedaan

#1 Bericht door Alicia » za mei 12, 2007 12:13 pm

Hoi,

Ik ben nieuw hier en hoewel ik al een tijdje van het bestaan van het boek afwist en ook van dit forum, dacht ik altijd nog dat ik het zelf wel aankon.

Een paar weken liep het weer eens geweldig uit de hand met mijn relatie (hij is alcoholist) en ik besloot om weg te gaan. Ondertussen ben ik al weer terug, maar dat is een ander verhaal. In ieder geval toen ik weg was kwam ik in een boekenwinkel terecht, eigenlijk met de bedoeling om een boek te vinden voor hem. Iets waar hij wat aan zou hebben, wat hem zou kunnen helpen om te veranderen. Want dat wou hij toch zo graag?
Ik was bezig om verschillende boeken door te kijken, maar kon eigenlijk niets vinden wat precies bij onze problemen aansloot. Ik werd er een beetje moedeloos van.

En opeens viel mijn oog op het boek van Robin Norwood; als hij maar gelukkig is. Ik pakte het boek op en wist ergens wel dat dit het boek voor mij was, maar toch twijfelde ik nog. Ik was tenslotte op zoek naar een boek voor hem, wat ons zou kunnen helpen. En 2 boeken kopen...dat kon ik even niet veroorloven.

En toen, na zo'n 10 minuten te hebben nagedacht, nam ik het besluit om het boek te kopen. Een boek dat enkel en alleen voor mij geschikt zou zijn. Waarvan ik wist dat door het boek te kopen, ik aan mezelf zou moeten werken en niet aan hem. Ik heb het zelfs niet eens in laten pakken, om net te doen alsof het voor iemand anders is. Nee, ik heb denk ik wel duidelijk gemaakt dat het voor mezelf was.

En hoewel ik heel veel herken in de verhalen, weet ik dat het me niet makkelijk gaat vallen. Maar misschien moet ik ook wel realistisch blijven. Hoe makkelijk is het om te veranderen na 20 jaar zo'n relatie te hebben?

Ik wil het in ieder geval wel gaan proberen. (eigenlijk hoort hier te staan: gewoon doen, maar misschien komt dat nog wel) (oeps, misschien moet dan eigenlijk ook weg)

Ik ben in ieder geval blij dat ik het gedaan heb, het is een stap in de goede richting.

Alicia

Bloem

Re: Eindelijk iets voor mezelf gedaan

#2 Bericht door Bloem » za mei 12, 2007 1:15 pm

Hoi Alicia,

Fijn dat ook jij dit forum en de 'Norwoodgedachte' tegengekomen bent. Mooi ook zoals je omschrijft hoe dat gegaan is. Het bekende toeval....?
Alicia schreef:En opeens viel mijn oog op het boek van Robin Norwood; als hij maar gelukkig is. Ik pakte het boek op en wist ergens wel dat dit het boek voor mij was, maar toch twijfelde ik nog. Ik was tenslotte op zoek naar een boek voor hem, wat ons zou kunnen helpen.

Van harte welkom en alle goeds gewenst op jouw pad!
Alicia schreef:Een boek dat enkel en alleen voor mij geschikt zou zijn. Waarvan ik wist dat door het boek te kopen, ik aan mezelf zou moeten werken en niet aan hem.
Alicia schreef:Ik wil het in ieder geval wel gaan proberen. (eigenlijk hoort hier te staan: gewoon doen, maar misschien komt dat nog wel) (oeps, misschien moet dan eigenlijk ook weg)
Steeds een stapje dichterbij denk ik als ik bovenstaand stukje lees.

liefs, Bloem

jessie3

Re: Eindelijk iets voor mezelf gedaan

#3 Bericht door jessie3 » za mei 12, 2007 5:40 pm

Alicia schreef:En opeens viel mijn oog op het boek van Robin Norwood; als hij maar gelukkig is. Ik pakte het boek op en wist ergens wel dat dit het boek voor mij was, maar toch twijfelde ik nog.

En toen, na zo'n 10 minuten te hebben nagedacht, nam ik het besluit om het boek te kopen.
Hallo Alicia, zo ging het ook bij mij. Ik liep in de boekwinkel en ineens stond dat boek daar. En ik voelde, ik wist, dit moet ik kopen. Even getwijfeld, nog even verder gekeken, maar nee deze moest het worden.
En dat heb ik wel vaker, alsof ik op het juiste moment net DAT boek vind dat mij verder helpt in mijn groei.

groetje Jessie

Plaats reactie