http://antipsychopaat.come2me.nl/778804/Relatietroubles
Dit stuk spreekt me erg aan, omdat (verderop) vrij duidelijk redenen duidelijk worden gemaakt, waarom we bepaalde personen (zouden kunnen) aantrekken (om een relatie mee aan te gaan).
Maar het gaat mij vooral om de angst voor echte intimiteit die er voor zorgt dat je aantrekt wie je aantrekt. Dit stuk legt het best duidelijk uit, vind ik.
Het spreekt me aan, omdat ik nu het verschil meemaak (ook in vriendschappen). NIET in die dramadriehoek vertoeven (dus het spel waar Norwood het over heeft in haar boek(en). Maar daar uit te blijven.
En dus wel openhartige communicatie en wel intimiteit mogelijk is in mijn leven. Het spreekt me ook erg aan omdat ik nooit meer terug zou willen en juist nog verder wil erin.
Nou ja, eigenlijk spreekt het me aan omdat zulke dingen lezen (o.a.), me best wel bij de les houden.
Want dat is (helaas) nodig.
Liefs en uiteraard: Hold on!
Daantje
Relatietroubles
Re: Relatietroubles
O ja, en wat ik vergeet natuurlijk, is dat het me beroepsmatig interesseert. Als de kans daar is, ga ik (buiten de relatiecounselling en crisiscounselling) nog een module persoonlijkheidsstoornissen doen.
Lieve groetjes,
Hold on,
Diana
Lieve groetjes,
Hold on,
Diana