Beetje eng..

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
moon

Beetje eng..

#1 Bericht door moon » vr sep 09, 2011 1:27 pm

Halloo..
Ik vind het een beetje eng om over me zelf te praten en over mijn probleem.. Ik heb 5 jaar een relatie en k kan hem niet meer verdragen en zijn leugens ook niet. ik voel me gevangen, opgesloten, k weet dat ie liegt en toch kan k niks aan doen.
Het zat me zo dwars dat k moeite heb gekregen met het leven in het algemeen, zodoende ben k naar een therapeut gegaan. En zij raade mij boek aan van Norwood 'Als hij maar gelukkig is'.

Mijn therapeut en jullie zijn enige wie ik mijn verhaal kan vertellen, zonder mij af te kraken en te beoordelen (hoop ik).. Een geheim die ik 4 jaar voor mezelf heb gehouden. Niemand in mijn omgeving weet dat k een vriend heb. omdat 't ene moment aan is en de volgende dag uit gaat. heb ik 4 jaar geleden besloten om te zeggen aan vrienden en familie dat het uit is..
Maar nu.. maar nu voel ik me bekneld..ik heb al mijn vrienden verbannen uit mijn leven. ik had t gevoel dat ze me niet begrepen.. ik dacht dat ik beter was zonder ze.. Maar zij gaan door met leven..EN IK STA STIL... ik sta nog precies op t zelfde punt waar ik 5 jaar was.. nog steeds met het zelfde man die liegt en bedriegt..

Mijn vriend is 20jaar ouder, k heb hem ontmoet toen ik 25jaar was en was zeer onder de indruk om zijn persoonlijkheid. Hij stond met zijn schouder recht op, mooie verzorgde uiterlijk en was ontzettend lief tegen (nog steeds als hij z'n zin krijgt). Hij kookte en gingen in het begin vaak uit eten..
Maar kort daarna merkte ik dingen op, dat k niet normaal vond.. hij nam heel vaak zijn telefoon niet op, of stond uit.. hij wilde dat k een afspraak maakte als ik langs wilde komen, hij werd zoo boooos als k zomaar langs kwam, hij hield niet van verrassingen zei hij... maar goed. Ik ging op opderzoek toen die tijd, en kan een lade vol lingerie en ook in zijn was mand kwam ik dames onderbroeken tegen. Ik had hem daarmee geconfronteerd en zei dat het van zijn nicht was, die was bij hem op bezoek... het klopte gwn niet..we waren eff uit mekaar, maar ik ging gwn weer terug naar hem.. had t gevoel dat het mijn fout was, misschien is het wel van zijn nicht..wist ik veel.. dacht ik..maar diep in me wist ik het wel..
Ik ben daarna vele keren dingen tegen gekomen, zoals smsje, lipgloss op zn lippen, parfum en gaat vaak op vakantie en laat niks van zich horen, hij wilt dan ook niet dat k m naar vliegveld breng of ophaal.... dit zijn enkele voorbeelden

Ik kon dat niet begrijpen,nog steeds niet.. Ik ben 20jaar jonger, k zie er goed uit (als zeg k t zelf) maar toch heb k het gevoel dat hij mij niet 100% accepteerd. Ik weet dat hij mij mooi en aantrekkelijk vind, dat zegt hij zelf.. maar er is iets wat ik hem niet kan geven... Ik ben ten rade..

Ik heb van alles geprobeerd om het naar zijn zin te maken, heb t gevoel dat k niet meer verder kan...

x, Moon

Anna
Site Admin

#2 Bericht door Anna » vr sep 09, 2011 4:23 pm

Goed dat je deze stap voor jezelf doet Moon. Ik hoop dat je het herstelplan van Robin Norwood gaat volgen, de 10 stappen in hoofdstuk 10 in 'Als hij maar gelukkig is'.
Veel sterkte!
Anna

atlanta_44

Moedig

#3 Bericht door atlanta_44 » zo sep 18, 2011 12:24 pm

Goh wat moeilijk voor je zeg, en wat dapper dat je de stappen hebt genomen om iets te ondernemen.
Als je het boek van R. Norwood hebt gelezen zul je dingen gaan herkennen over jezelf, maar ja, dan ben je er nog niet.
Misschien kun je aanmelden voor een groep die 1 x in de week samen komt, daar kun je ook je verhaal vertellen. ( Ik ben zelf net 1 keer geweest en het geeft al hoop kan ik je vertellen )
In die groep hoor je ook de verhalen van anderen en dat geeft herkenning dat je dit niet alleen doorgaat, maar anderen ook.

Ik wens je kracht en geloof in je!

Liefs,
Atlanta

moon

#4 Bericht door moon » wo nov 23, 2011 12:58 pm

Hai atlanta_44!

Hoe kan ik me aanmelden voor een groep gesprek?

x Moon

Daantje
Contacteer:

#5 Bericht door Daantje » do nov 24, 2011 9:43 pm

Hallo Moon,
Dappere stap.

http://www.norwoodgroep.nl/#_LANDELIJKE ... OODGROEPEN

Zie hier voor de norwoodgroepen. Maar zoals ik begrepen heb, zijn Codagroepen ook goedwerkende groepen (???) http://www.twaalfstappen.nl/

Zet hem op.
Veel sterkte en gemoedsrust.

Daantje

Myosotis

#6 Bericht door Myosotis » vr nov 25, 2011 1:59 pm

Welkom hier, ik herken veel in je verhaal. Ook het niet meer alles vertellen aan de buitenwereld.

Sterkte!

Plaats reactie