Ik ben Martje en ben nieuw hier.
Na het beënidigen van mijn relatie zit ik behoorlijk in de knoop met mezelf. Hier op dit forum lezen geeft al veel opluchting.
Het vreemde is dat het allemaal niet onbekend is, maar opnieuw moet worden toegepast door mij.
Ik heb hierboven 'vastbijter' gezet, omdat dat tekent wie ik ben. Strijdlustig en vasthoudend.
Daar zit een goede kant aan doch ook een waarin ik mezelf ben kwijtgeraakt in het eigen gelijk. En in meer dan dat. Ik herken de dwang... de angst om controle te verliezen... mijn zorgkant... de angst voor afhankelijkheid en een verslavingsgevoeligheid.
De komende tijd ga ik daarmee aan de slag. Vooral ook met de inmense woede die ik voel naar de expartner die straalt in emotionele afwezigheid.
Ik hoop dat dit forum levendig is en er uitwisseling mogelijk is.
Tot later!!
Vastbijter
Ik heb het boek nog niet gelezen, dus kan nog niet op het gesloten forum komen, best jammer. Ik zou een levendige uitwisseling willen.
Omdat de boekwinkel waar ik was het boek niet had ben ik gevallen voor een boek met de titel: emotionele afhankelijkheid van R. Snel.
Het spreekt me zeer aan!
Er valt nu al een belangrijk kwartje.
Behalve dat ik er lees over de overlevingsstrategie van mijn ex (afwezig zijn) ken ik die van mezelf nu ook (strijden)... =oraal.
Dat maakt me al wat vergevingsgezinder. Winst!
Het boek maar eens bij de bieb zien te vinden?!
Omdat de boekwinkel waar ik was het boek niet had ben ik gevallen voor een boek met de titel: emotionele afhankelijkheid van R. Snel.
Het spreekt me zeer aan!
Er valt nu al een belangrijk kwartje.
Behalve dat ik er lees over de overlevingsstrategie van mijn ex (afwezig zijn) ken ik die van mezelf nu ook (strijden)... =oraal.
Dat maakt me al wat vergevingsgezinder. Winst!
Het boek maar eens bij de bieb zien te vinden?!
Eerst dit boek maar eens uitlezen.
Het komt.
Ik word al iets nederiger. Ben veel op mezelf. Moet mediteren weer gaan oppakken. Heilzame wandeling maken. Ondertussen besef ik wie ik ben en let ik op mijn afhankelijkheden. Er zijn tranen, en die helen al een beetje nu en dan. Mijn geloof in mezelf mag me niet vervreemden van anderen. Wat is ego, wat is mijn ziel? Het is best een complexe worsteling!
Dagelijks geef ik het over aan God. En ik leef naar beste vermogens.
Het komt.
Ik word al iets nederiger. Ben veel op mezelf. Moet mediteren weer gaan oppakken. Heilzame wandeling maken. Ondertussen besef ik wie ik ben en let ik op mijn afhankelijkheden. Er zijn tranen, en die helen al een beetje nu en dan. Mijn geloof in mezelf mag me niet vervreemden van anderen. Wat is ego, wat is mijn ziel? Het is best een complexe worsteling!
Dagelijks geef ik het over aan God. En ik leef naar beste vermogens.