Hallo moedige mensen,
Ook ik heb mezelf herkend in het boek 'Als hij maar gelukkig is'. Omdat het nu welletjes is geweest, ben ik van plan naar een Norwoodbijeenkomst te gaan. Ik wil het alleen heel graag uitleggen aan mijn (Spaans/Engelstalige) vriend. Zeker wanneer ik net het boek aan het lezen ben, heb ik huilbuien die hem veel zorgen baren. Ik durf en kan er niet over praten, maar wil het hem heel graag uit leggen. Ik heb besloten om hem een brief te schrijven in het Engels. Hebben julie tips hoe ik dat het beste kan uitleggen?
Liefs Salsita
Hoe leg ik dit uit aan mijn vriend
Hoe leg ik dit uit aan mijn vriend
Don't settle for anything less than you dreamed of
Hallo Salsita, Welkom!
Ik begrijp je probleem. Ik vond het zelf heel moeilijk om het aan mijn vriend uit te leggen (met wie ik toen samenwoonde). Ik had vooral tijd nodig om het ZELF allemaal tot me door te laten dringen en te verwerken. Dus hebben we even een time out genomen. Dat had ik nodig, maar het was ook heel beangstigend voor me, omdat ik toen nog heel bang was om hem te verliezen. Het is goed als je hem er iets over uitlegt wat er nu met je gebeurt, maar verwacht niet dat hij het ook zal begrijpen, het zal vooral beangstigend en bedreigend zijn voor hem, hij zal bang zijn je te verliezen, dus verwacht geen goedkeuring of acceptatie hiervan van hem. Hij zal waarschijnlijk willen dat je blijft zoals je was.
Veel sterkte!
Groetjes, Anna
Ik begrijp je probleem. Ik vond het zelf heel moeilijk om het aan mijn vriend uit te leggen (met wie ik toen samenwoonde). Ik had vooral tijd nodig om het ZELF allemaal tot me door te laten dringen en te verwerken. Dus hebben we even een time out genomen. Dat had ik nodig, maar het was ook heel beangstigend voor me, omdat ik toen nog heel bang was om hem te verliezen. Het is goed als je hem er iets over uitlegt wat er nu met je gebeurt, maar verwacht niet dat hij het ook zal begrijpen, het zal vooral beangstigend en bedreigend zijn voor hem, hij zal bang zijn je te verliezen, dus verwacht geen goedkeuring of acceptatie hiervan van hem. Hij zal waarschijnlijk willen dat je blijft zoals je was.
Veel sterkte!
Groetjes, Anna