Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum ,maar weet zeker dat ik relatieverslaafd ben.
ik had vroeger de een na de ander, en soms 2 vriendjes tegelijk zodat als de een wegviel ik de ander nog had. Ook zocht ik zodra het uitging naar een volgend vriendje. ik held van de high die het me gaf.
Na de laatste foute man, heb ik 5 jaar niemand gehad, ik werkte aan mezelf, maar bevond me ook in een totale stilstand.
nu heb ik sinds kort weer iemand ontmoet, maar ineens is daar die controleerdwang en obsessie weer, ik maak het uit ik maak het aan, ik ben jaloers etc.
ik wil niet teveel over de persoon zeggen , omdat ik daar nog niet aantoe ben en ook omdat het om mij gaat en niet hem.
ik ken hem nu 7 weken en ik ben al door grote hoogtes en diepe dalen gegaan/
ook heb ik ontzettende verlatings angst en moet hij voor zijn werk wekenlang naar t buitenland.
maar als hij er is of aandacht aan me geeft ben ik zo gelukkig.
vroeger was facebook er nog niet en nu wel en dat maakt de relatieverslaving er niet beter op.
hij mishandelt me niet maar hij neemt telkens als ik dichterbij kom veel afstand, en dat voelt als een straf.
ik heb het boek weer bij de bieb gereserveerd want ik heb nu geen geld maar ik heb het vroeger wel gelezen.
ik dacht dat ik er vanaf was, maar ik was er alleen vanaf omdat ik 5 jaar lang elke man uit mijn leven bande.
toen ik hem ontmoette wist ik al dat hij puur fout was, maar precies dat trok me ook zo aan.
ik heb gisteren de 10 dingen gelezen wat je moet doen als je last van relatieverslaving hebt, ik las het geloof ik op een loesje forum, niet meer contorleren en dirigeren, en als eerste dat je voor jezelf moet zorgen.die twee punten spraken me het meeste aan.
ik merk weer heel erg dat ik alles voor hem over heb, om maar bij hem te zijn en elke grens wegvaagt.
ik probeer nu beter voor mezlef te zorgen en ook nee te zeggen als hij bv op een laat tijdstip wilt langskomen terwijl ik moe ben.
ik wil heel graag naar een norwoodforum en hoop me binnenkort ergens te kunnen aansluiten.
ik wil nl wel liefde in mijn leven , maar geen liefde die me letterlijk kapot maakt..
hoop dat jullie er iets in herkennen
ook heb ik veel gehad aan de samenvatting van pia mellody, ik heb het artikel doorgespit en het was precies zoals ik en hij met elkaar omgaan. nu heb ik voor vanavond bv een grens gesteld mar eigenlijk wil ik dat niet ik ben liever moe en doodop en dat hij midden in de nacht bij mij komt als dat ik goed voor mezelf zorg en op tijd ga slapen.
suzanne
toch weer een foute man
Hallo Suzanne. Welkom!
Je schrijft dat je het boek bij de bieb gereserveerd hebt. Ik raad je aan het zelf te kopen, dan kun je er je eigen aantekeningen in maken en er de komende jaren zo vaak in lezen als je zelf wilt. Robin Norwood zegt dat je relatieverslaving moet zien alsof je kanker hebt, waar je kosten nog moeite voor spaart om te genezen. Het boek is op dit moment te koop op Bol.com vanaf 6,95:
http://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekre ... tid=203178
Hartelijke groet,
Anna
Je schrijft dat je het boek bij de bieb gereserveerd hebt. Ik raad je aan het zelf te kopen, dan kun je er je eigen aantekeningen in maken en er de komende jaren zo vaak in lezen als je zelf wilt. Robin Norwood zegt dat je relatieverslaving moet zien alsof je kanker hebt, waar je kosten nog moeite voor spaart om te genezen. Het boek is op dit moment te koop op Bol.com vanaf 6,95:
http://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekre ... tid=203178
Hartelijke groet,
Anna
-
Suzanne1974