de reden dat ik aan de slag wil mbt van een Norwoodgroep

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Anna Collet

de reden dat ik aan de slag wil mbt van een Norwoodgroep

#1 Bericht door Anna Collet » ma jan 30, 2012 10:52 am

Dag!

Ik heb mezelf zojuist aangemeld voor deze site en ik heb een vraag uitstaan of ik kan aansluiten bij een Norwoodgroep in de buurt.

Ik heb het boek Als hij maar gelukkig is gelezen en voor het eerst denk ik dat ik het totaalplaatje zie. Voor mij was de eye opener en de motivatie tot de stap van aanmelden, het voorbeeld op pagina 29, bij het beschrijven van kenmerk 1 van mijn soort vrouwen. Hierin wordt beschreven wat er met een kind gebeurt als de ouders ruzie hebben en het kind verbaal wordt voorgehouden dat er niets aan de hand is, terwijl alle non verbale signalen het kind het gevoel geven dat er iets verschrikkelijks en beangstigend aan de hand is. Sinds ik dit heb gelezen, heb ik geen rustig moment meer. Nog nooit is het besef zo binnengekomen, dat ik er nu iets aan moet doen, of nee, wil doen. Tot op heden is het mij gelukt om alle therapien en hulp vooral niet op mezelf van toepassing te laten verklaren en te beeindigen bij zelfinzicht maar te staken bij de belangrijkste stap: daadwerkelijk gewoontes doorbreken en nieuwe er voor in de plaats zetten.

Ik zoek hulp en ben bereid om mijn eigen herstel de hoogste prioriteit in mijn leven te geven met alles wat daarvoor nodig is. Ik realiseer met dat dit keihard werken wordt en ben bereid, ongeacht wat er voor nodig is, die stappen te ondernemen die leiden tot mijn herstel.

Ik kan niet geven wat ik zelf niet heb: liefde.

Anna Collet

Daantje
Contacteer:

Re: de reden dat ik aan de slag wil mbt van een Norwoodgroep

#2 Bericht door Daantje » vr feb 03, 2012 3:12 pm

Hallo Annet,

Hier vind je de groepen. http://www.norwoodgroep.nl/#_LANDELIJKE ... OODGROEPEN
In Utrecht draaien ze - als het goed is - zoals de AA's en Al-Anon-nen.
Dat zijn groepen zonder dat ze adviseren/onderbreken en er is geen leiding door het voorzittersschap te laten rouleren. En het is gratis (of vrijwillige bijdrage).
Soms is het meer therapie.
Voor elk wat wils.

Goed besluit!
Alle goeds, van Daantje

Plaats reactie