lichaamsgericht werken en yoga/meditatie

Voor mededelingen of advertenties, bijvoorbeeld als je wilt weten of er in jouw buurt belangstelling is om een Norwoodgroep te beginnen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
yin
Berichten: 687
Lid geworden op: do dec 27, 2007 9:34 pm

lichaamsgericht werken en yoga/meditatie

#1 Bericht door yin » zo jan 13, 2008 9:44 pm

Er zijn twee manieren van werken aan jezelf waar ik heel veel aan gehad heb. Ik wil ze hier graag delen, misschien zijn er andere vrouwen voor wie het ook nuttig kan zijn.

De eerste is een bepaalde manier van lichaamsgericht werken, namelijk cranio-sacraal therapie. Als je er op googled, dan vind je veel info, veel meer en beter dan ik hier kort zou kunnen uitleggen. Het heeft mij de sleutel gegeven tot contact met mijn eigen lichaam, dit heeft me in contact gebracht met mijn eigen kracht. Ik vond en vind dit heel waardevol omdat veel therapeuten een techniek hebben geleerd en die dan gaan toepassen waardoor het resultaat zelden echt iets van jezelf wordt. Heel goede therapeuten zijn er naar mijn ervaring maar weinig.
Cranio brengt je naar mijn ervaring zo dicht bij jezelf dat het maken van de juiste keuzes voor jezelf steeds gemakkelijker wordt. Er wordt op geen enkele manier gemanipuleerd (als je het goed doet) waardoor er ruimte komt voor de persoonlijke kwaliteiten van een persoon. We hebben allemaal onze eigen wijsheid in ons.

Daarnaast zou ik anderen graag attent maken op Brahma Kumaris. Dit is een wereldwijde organisatie, geleid door vrouwen, waar je gratis meditatie-cursussen kunt volgen. Zelf heb ik veel gehad aan de cursus vrouw en zelfrespect. Ook zij gaan uit van een heel autonome en authentieke wijsheid in elk mens persoonlijk. Ook word er naduk gelegd op contact met God, of de hogere macht of hoe je het ook maar wilt noemen. Ook als je hier niets mee kan en je wil gewoon je eigen wijsheid stimuleren, kunnen de cursussen heel zinvol zijn.
Er zijn verschillende centra in Nederland. Tip: google op bksa. Naast informatie over de britisch kite-surfing association :lol: , vind je ook info over de Brahma Kumaris.

Plaats reactie