ook relatieverslaafd

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
jasmijn

ook relatieverslaafd

#1 Bericht door jasmijn » wo apr 28, 2010 11:59 am

hallo,

met een gevoel van enorme diepe schaamte wil ik me toch even aan jullie voorstellen.

ook ik ben relatieverslaafd :oops: en ken mezelf niet meer terug.
na 2,5 jaar in een destructieve relatie gezeten te hebben, geestelijk, lichamelijk vernedert te zijn en er een kindje aan overgehouden te hebben en mezelf finaal te zijn verloren ben ik gaan googlen omdat ik graag genezen wil.
Momenteel loop ik met angsten rond.
Bang dat ik mezelf van het leven ontneem, niet dat ik het wil maar omdat ik bang ben geworden voor mezelf. dat het knopje ineens omgaat en ik dingen zou doen die niet meer zijn terug te draaien.

Ik was vroeger een sterke, warme, liefhebbende vrouw maar daar ben ik enkel nog een schim van.

ik kreeg klachten, zowel geestelijke uitputting, haaruitval, gewichtsafname (maar liefst 20 kg), geen eigenwaarde meer, grenzen die ik telkens verlegde en nog verleg...
dit is nog maar een klein beetje van een hele grote waslijst.

Hóe ik ook probeer om los te komen, ik faal.
ik heb de kracht niet meer om het alleen te doen, buiten deze destructieve relatie waar ik mijn hele hebben en houden in stak, heb ik ook nog andere belangrijke zaken die me parten spelen en ik maar zwakker en zwakker word ipv sterker.
mijn partner heeft borderline, en veel narcistische karaktertrekken.

ook negeer ik maar steeds mijn innerlijke stem die me steeds zegt, Jasmijn dit lukt niet en zal nooit lukken maar heb tevens nog nooit zoveel van een man gehouden.
hoe meer ik mijn best doe om hem te laten zien dat ik werkelijk oprecht van hem houd, hoe meer hij me vernedert, negeert, kleineert etc etc.

Ik hoop bij jullie de steun te vinden om erbovenop te komen en dit hoofdstuk nu eens voor nu en altijd te mogen afsluiten.

lieve groetjes van jasmijn

Senzy

#2 Bericht door Senzy » wo jun 09, 2010 9:36 pm

Hey Jasmijn, heb jij hier steun kunnen vinden? Ik hoop dat het beter met je gaat. Ik weet hoe het is om van iemand te houden van wie je die liefde niet terug krijgt. Na heel veel ups and downs heb ik moeten concluderen dat het enige wat voor mij werkt is: Afstand nemen. Het is het enige wat je niet wilt. Je lichaam en je hoofd schreeuwen om hem, het is echt afkicken. Maar ik merk vaak al na een week dat ik rustiger word en dingen beter kan bekijken. Als ik alleen ben (overigens ook met een kind maar die is me nooit teveel) kom ik weer tot mezelf en kan ik mezelf weer horen. Dan worden mijn eigen wensen ook weer duidelijk. Als je het kunt opbrengen: probeer het eens... afstand nemen, even radiostilte. Al is het alleen maar om krachten op te bouwen voor de volgende confrontatie, waarin je dan hopelijk een stuk sterker staat. Ook helpt bij mij opschrijven waarom ik dan zoveel van iemand hou. Vaak komt er dan naar boven dat er helemaal niet zo veel te noemen is.. Ook een eye-opener. Heel veel sterkte..

veronica

#3 Bericht door veronica » do jun 10, 2010 10:42 pm

[het moet je lukken joh! je bent zo te lezen nog maar kort bij deze man. En je bent relatief jong en nog een hele toekomst voor je!. Ik ben nieuw hier, zal me nog voorstellen.

laurakoldewijn

#4 Bericht door laurakoldewijn » wo jul 14, 2010 9:04 am

Hoi

Ik ben nieuw hier en lees je bericht. Mijn man heeft borderline trekken zo zeggen ze maar ik denk gewoon borderlinde... Ik herken me zo in jou verhaal dat je steeds je grenzen verlegt en hem x op x weer vergeeft...
4 jaar lang ben ik al bezig met dezelfde man die me heeft bedrogen vernederd en ik kan hem niet loslaten wie kan mij helpen

Plaats reactie