onzekerheid
onzekerheid
Hallo sinds kort heb ik me aangemeld bij de groep online. Heb al enige dagen twijfel of ik mijn verhaal moet vertellen. Ben bang dat mijn man dit op een of andere manier te weten komt. Ik ben 57, getrouwd, heb twee dochters en drie kleinkinderen. Mijn vader was door zijn oorlogservaringen aan de drank verslaafd en mijn moeder ging wel haar eigen gang maar keek hem toch altijd naar de ogen zodat hij ons, mijn broer en zus en mij, met rust liet.Soms was hij heel aardig en lief, en dan zo uit het niets kon zijn houding veranderen. De keren dat ik met een mes echt keihard op mijn handen werd getikt omdat ik niet op de centimeter nauwkeurig recht aan tafel zat zijn niet te tellen.Maar goed gaat over mijn leven met mijn man nu. Ik dacht dus na mijn jeugd een lieve, begripvolle man getroffen te hebben. Was zo blij en trots dat ik naast hem mocht lopen en zijn vrouw mocht zijn. Hij had leuk werk was veel weg voor de zaak maar wilde niet dat ik ging werken, vriendinnen waren van die mensen die je uitbuiten. Verenigingen wat moet je daar je hebt het toch druk genoeg. Zo op die manier sudderede ons leven voort en ik dacht werkelijk dat dat bij iedereen zo was. Enkele jaren terug heeft hij zich laten uitkopen bij zijn baas, daar kreeg hij zijn zin niet van. En van de een op de andere dag zat hij thuis, zeer snel werd hij geweldadig naar mij toe.En als hij in zon bui is dan vindt hij het heel normaal om geen excuus aan te bieden of om er over te praten. Wanneer hij weer lacht moet ik meelachen.Want voor hem is het over, dus kan mij niets meer dwars zitten. Ik voel me al hopeloos als ik dit zo opschrijf weet niet meer wat ik moet. Heb alles al geprobeerd
Hallo Marjan B.,
Welkom! Heb je het boek 'Als hij maar gelukkig is' van Robin Norwood al gelezen? Als dat niet zo is raad ik je aan dat te doen, je zult er waarschijnlijk veel herkenning in vinden. En er staat een goed stappenplan achterin waarmee je deze problemen kunt overwinnen.
Meer informatie over dit forum kun je lezen bij: "Welkom! en lees hier meer over dit forum" (bovenaan de onderwerpenlijst).
Groet, Anna
Welkom! Heb je het boek 'Als hij maar gelukkig is' van Robin Norwood al gelezen? Als dat niet zo is raad ik je aan dat te doen, je zult er waarschijnlijk veel herkenning in vinden. En er staat een goed stappenplan achterin waarmee je deze problemen kunt overwinnen.
Meer informatie over dit forum kun je lezen bij: "Welkom! en lees hier meer over dit forum" (bovenaan de onderwerpenlijst).
Groet, Anna