terug naar af, 1e stap

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
buurmeisje

terug naar af, 1e stap

#1 Bericht door buurmeisje » di apr 15, 2008 1:54 pm

hallo lieve luitjes,
Mijn dochtertje is nu 10 maand, en ik woon alleen. De vader woont nu in het buitenland en we worstelen nog steeds met het contact.
Ik ben het meer dan zat, ben vanmorgen bij een psycholoog geweest, maar de gesprekken gaan zo snel (45 min) en er zijn maar 8. De kennis en ervaring met relatieproblematiek heb ik nu. Ik heb er echt alles voor over om te veranderen.
Vandaar mijn eerste stap overnieuw. Het eerste waar ik tegenaan loop is dit: wat houdt mij tegen om los te laten en mijn eigen weg te gaan? Angst voor verantwoordelijkheid, angst voor succes misschien, ik zal me moeten richten op mezelf.
is dat een reële angst?
ik zit momenteel in een huilperiode, ik hoop dat dat goed is.

een beetje humor kan ook geen kwaad vind ik: ik heb een pittyparty en niemand is uitgenodigd. Dat vind ik wel een goeie grap. een zelfmedelijdenfeestje voor mij alleen. alleen is het nu hoogtijd dat het feestje is afgelopen, back to live, back to reality.

ook heb ik een cd gekocht van roy martina, die zal ik grijs gaan draaien. het heet: vuur der transformatie.
wayne dyer, dick de ruiter etc etc louise hay, jullie kennen ze vast wel.

nou op naar stap 2,
groetjes

het buurmeisje

Anna
Site Admin

#2 Bericht door Anna » wo apr 16, 2008 2:02 pm

Hallo Buurmeisje,
Volgens Robin Norwood is de allerbelangrijkste stap te gaan deelnemen aan een zelfhulpgroep met 12 stappen programma. Dat zou ik je ook aanraden. Er is inmiddels een nieuwe Norwoodgroep in Utrecht. Kijk maar op de website www.norwoodgroep.nl bij 'Landelijke lijst Norwoodgroepen'.
Overigens heb je je bericht nu op het open forum gedeelte gezet, ben je je dat bewust? wil je dat ik het verplaats naar je plek op het besloten forum gedeelte?
Groetjes, Anna

buurmeisje

#3 Bericht door buurmeisje » wo apr 16, 2008 4:29 pm

hallo, anna,
Sorry, maar ik heb nog steeds niet goed door hoe ik op het gesloten gedeelte moet komen.
Ik heb twee jaren intensieve therapie gehad, intern. Ik heb het idee dat ik niet zoveel meer te leren heb wat dat betreft. op het moment ben ik bij een psycholoog in gesprek en doe ik allerlei zelfhulpactiviteiten.
Ik wil niet meer praten, maar doen.

groetjes

Plaats reactie