Hallo iedereen, ik wil me even kort voorstellen. Ik ben Titi, 36 jaar en eind 2005 heb ik deze website ontdekt. Ik heb meteen het boek aangeschaft en het was of er een nieuwe wereld voor mij openging, al die jaren van zelfhaat en twijfel, het werd ineens allemaal zo duidelijk...de reden waarom ik steeds koos voor de verkeerde man...en altijd in het begin van een relatie dacht: nu wordt het anders om dan een paar maanden later tot de conclusie te komen dat ik weer in hetzelfde schuitje zat.
Ik begreep mezelf niet meer, rond mij zag ik alleen maar gelukkige koppels, vrienden die aan kinderen begonnen en ik die die met de jaren ongelukkiger werd na de zoveelste mislukte relatie.
Ik ben heel onafhankelijk maar in een relatie word ik compleet het tegenovergestelde, ik wil zo graag gelijkwaardigheid maar keer op keer verviel ik weer in mijn oude rol. Ik was een magneet voor hulpbehoevende mannen met vermijdingsgedrag, tsja een giftige cocktail, ik afhankelijk en de andere vermijdend..eind 2005 zat ik op zo'n dieptepunt ( zat weer in een slechte relatie) en wou hier eindelijk toch eens komaf mee maken en ja als bij toeval? ontdekte ik het boek!
Precies wat ik nodig had, het heeft ervoor gezorgd dat ik een punt heb kunnen zetten achter mijn relatie, welliswaar met vallen en opstaan maar het is me toch gelukt, ook ben ik een opleiding begonnen (contextuele therapie) die me bakken inzicht heeft gegeven over mijn realtie tot mijn familie...ja sinds 2005 heb ik al een lange weg afgelegd.
Een extra cadeau die ik toch uit mijn vorige relatie kreeg was een zoontje. Niet gepland maar wel absoluut gewenst, hij is 5 maanden nu en ik besef dat ik nog een lange weg heb te gaan, ik ben nog altijd superbenauwd om een nieuwe relatie aan te gaan maar ik vertrouw op de toekomst. Ik wou dit gewoon met jullie delen.
Anna, ik heb heel veel gehad aan de zelftherapiemethodes en ik gebruik deze ook wel eens in mijn dagelijks werk (ben loopbaanbegeleidster).
Ik kan echt wel zeggen dat ik dankzij jou terug het 'geluk' heb gevonden..Je doet schitterend werk!