gefeliciteerd

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

gefeliciteerd

#1 Bericht door Gast » vr nov 19, 2004 1:36 pm

Dag Anna,

Gefeliciteerd met je verjaardag en succes met je forum.

groeten,
je zoon.

Anna
Site Admin

#2 Bericht door Anna » vr nov 19, 2004 8:35 pm

Dank je wel David, en jij bedankt voor mijn verjaarscadeau, het technisch uitvoeren van mijn ideeën voor een Norwoodgroep Forum en de Online Norwoodgroep!
Je moeder

Nina

ff voorstellen

#3 Bericht door Nina » za dec 11, 2004 11:42 am

Hallo Anna
Goed initiatief, dit forum. Ik begrijp dat je het net hebt opgezet aangezien ik tot nu toe de enige ben die reageert.(en je zoon dan).Ik hoop dat er spoedig meer vrouwen hier komen. Omdat ik kleine kinderen heb is het voor mij moeilijk om elke week naar een zelfhulpgroep te gaan die overigens ook niet bestaat in de stad waar ik woon. Dan is dit voor mij toch een mogelijkheid om deel te nemen aan een groep maar ik wacht even af of er nog meer deelneemsters komen. Ik zal vast wat reacties plaatsen. Groetjes, Nina

Michaela

zelfhulpgroep

#4 Bericht door Michaela » vr dec 24, 2004 9:50 am

Dag Anna,

even voorstellen: ik ben Michaela en woon in Amsterdam.

Als ik het goed begrijp heb jij dit allemal opgezet,
ben erg blij deze site te hebben gevonden.
Bestaat er een zelfhulpgroep in/ de buurt van Amsterdam?

Zijn er individuele therapiegesprekken mogelijk?
Hoe kan ik een goede therapeut vinden?

Nu eerst fijne en rustgevende kerstdagen gewenst,
groetjes van Michaela

Anna
Site Admin

gefeliciteerd

#5 Bericht door Anna » za dec 25, 2004 3:19 pm

Hallo Michaela,

Welkom aan boord!
Bedankt voor je kerstwens!

Info over de Norwoodgroep in Amsterdam kun je vinden op mijn website: www.norwoodgroep.nl bij 'Landelijke lijst Norwoodgroepen'.

Groetjes, en de beste wensen!
Anna
Laatst gewijzigd door Anna op vr jan 07, 2005 12:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

plien

nieuw

#6 Bericht door plien » ma jan 03, 2005 8:55 pm

Dag allemaal,
Ben door het zoeken via google op deze site terecht gekomen.
Heb vorige week het boek "Als hij maar gelukkig is" onder ogen gekregen.
Had nog nooit van haar gehoord maar het sloeg in als een bom. Werkelijk vanaf de dag van mijn geboorte tot nu (45 jaar later)
het leek alsof alles op zijn plek viel. Het heeft me heel veel lucht gegeven maar ook alsof ik heel veel dreunen op mijn hoofd heb gekregen. Bijna onwaarschijnlijk dat zoveel dingen hier mee te maken hebben.
Hoop via deze site wat van jullie ervaringen te horen, bij mij in de buurt zitten geen groepen (voor zover ik nu weet) en ik zou er heel blij mee zijn om af en toe onder "lotgenoten" te zijn.
Plien

mowi

relatieverslaafd

#7 Bericht door mowi » di sep 06, 2005 3:31 pm

Wat een goed gebouwde en uitziende site!
Heel goed dat dit is opgezet.
Dit kan als forum dienen voor vrouwen die nog niet de moed weten te vinden om naar een groep te gaan maar wel anoniem alvast hun verhaal kwijt willen.
Ik bezoek nu inmiddels al een tijdje een norwood groep en heb hier veel steun aan. Heb het nog steeds moeilijk om voor mezelf op te komen zonder het paniekgevoel te ervaren dat ik de ander persoon hiermee weg jaag. Of het besef te hebben op het gevoeldniveau dat als die persoon weg wil blijven nadat ik mijn grenzen heb aangegeven dit alleen maar goed voor me is. De zaken zitten er diep in merk ik. In mijn hoofd kan ik het allemaal wel bedenken maar emotioneel ligt dit op een heel ander vlak. Mijn adoptie ligt hier zeker aan ten grondslag maar ook alles wat er daarna gebeurd is heeft hier debet aan!
Heel veel liefs en sterkte gewenst aan iedereen die met hetzelfde worstelt.
Mowi

Minke

Dankjewel

#8 Bericht door Minke » di sep 27, 2005 4:03 pm

Dag Anna,

Net je site gevonden en net het boek Als hij maar gelukkig is gelezen. Wat heb jij veel werk verricht met alle verslagen ed.!

En wat heerlijk dat je ook een samenvatting van Gary Zukav bij Oprah hebt gemaakt. Als ik het lees hoor ik zo zijn stem weer!!
Mijn welgemeende complimenten voor zoveel informatie.

Net als een van de vrouwen hiervoor al zei: het is alsof het over mij geschreven is, wat pijnlijk :( :oops: en wat verhelderend :o .
Dank en groet, Minke

Anna
Site Admin

#9 Bericht door Anna » wo sep 28, 2005 3:03 pm

Dank je wel Minke!
voor je complimenten en je leuke bericht! de dingen die je zegt over Gary Zukav. Ik ben dol op Gary Zukav, dat is een man naar mijn hart! Toen ik hem voor de eerste keer bij Oprah zag, zat ik op het puntje van mijn stoel (bank) van enthousiasme, en riep aldoor yes! yes! yes! bij alles wat hij zei. Hij verwoordde de dingen precies zoals ik ze zag en voelde (maar waar ik me heel eenzaam mee voelde in mijn andersdenkende omgeving). Ik heb toen ook zijn boek gekocht, 'De zetel van de ziel', wat ik een heel goed boek vond, maar het meest heb ik toch genoten van hem in de Oprah shows. Daarom heb ik alle afleveringen op video bewaard en veel ervan uitgeschreven voor mezelf (en later op de website gezet bij 'Relevante zelf-therapie methoden').
Groetjes, Anna

Joske

Bedankje!

#10 Bericht door Joske » wo sep 28, 2005 9:21 pm

Dag Anna,

Ook ik wil je graag heel hartelijk bedanken voor je site.
Ik heb hier tussendoor al heel wat bruikbaar leesmateriaal kunnen uitprinten. Belangrijke informatie. Belangrijke samenvattingen.
Toen ik in het boek begon te lezen, heb ik in eerste instantie alleen maar gehuild. Het was letterlijk een "OPENBARING" voor me.
Iets waar ik al jaren naar op zoek was, zonder het zelf te weten.
Het voelde letterlijk als thuis komen bij jezelf. En dat gevoel, wel, dat had ik ook toen ik hier je site vond. Echt heel goed.
Liefs, Joske

Anna
Site Admin

#11 Bericht door Anna » do sep 29, 2005 12:58 pm

Dank je wel Joske!
Dit zijn hartverwarmende woorden voor mij. Ik vind het altijd heel fijn om te horen als mensen er wat aan hebben. Daar doe ik het voor! Toen ik het boek van Robin Norwood las heb ik de hele tijd (ik heb het in één dag uitgelezen) zitten trillen van angst. Onder het lezen drong het langzaam tot me door wat er met mij en mijn leven aan de hand was, maar ook in wat voor relatie ik zat, en ik was toen nog heel bang om hem te (moeten) verliezen. Ik stopte toen nog al mijn aandacht en energie in het redden van deze relatie. Een jaar later (in het programma) maakte hij een einde aan de relatie en toen was ik inmiddels zover dat ik hem wel kon loslaten. Bij eerdere pogingen van hem om er een einde aan te maken kon ik hem nog zo bewerken en manipuleren dat we toch doorgingen. Maar dat deed ik nu bewust niet meer. En na het beëindigen van deze relatie kwam mijn groeiproces pas echt in een stroomversnelling terecht. En ik heb toen 10 jaar lang geen relaties met mannen gehad! Het voelde alsof dit zo gestuurd werd van 'bovenaf', het gebeurde niet omdat ik dat zo wilde (voor die tijd had ik altijd mannen in mijn leven, en veel sexcontacten). Ik heb jarenlang sowieso weinig contact met mensen gehad, maar in die tijd heel veel verwerkt uit mijn verleden en heel veel geleerd, vooral door Oprah waar ik iedere dag naar keek (doe ik nog steeds). Daar ben ik heel dankbaar voor.
Maar dit is eigenlijk meer een verhaal voor de Online Norwoodgroep. Ik hoop dat jullie weten dat die bestaat!
http://www.norwoodgroep.nl/agenda_online.html
Groetjes, Anna

Maighdean

#12 Bericht door Maighdean » za feb 11, 2006 12:03 am

Wat ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb. Afgelopen week het boekje gekocht, door stom toeval eigenlijk, ik zit nog midden in het boek. Het voelt als een klap in mijn gezicht, en het doet nog erg veel pijn. Maar het geeft me eindelijk ook een mogelijkheid om aan mezelf te gaan werken.

Plaats reactie