Even voorstellen, hebben we dat ook gehad

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pip
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jan 18, 2012 6:09 pm
Locatie: Nederland

Even voorstellen, hebben we dat ook gehad

#1 Bericht door pip » wo jan 18, 2012 10:47 pm

Vandaag kwam ik bij toeval op de site van de norwoodgroep en vond dit forum. Ik heb me gelijk aangemeld want het boek van Robin Norwood heb ik vorig jaar, eindelijk want het lag er al een tijd, gelezen en het was zo herkenbaar voor me. Helaas kan ik nergens hulp vinden in de vorm van therapie vanwege o.a. mijn jeugd. In het kort komt het hierop neer:

Ik kom uit een gezin waar mijn vader vermoedelijk een autistische stoornis had (hij is overleden), ik heb drie broers waarvan er 2 vermoedelijk ook een autistische stoornis hebben (1 is ervan overleden en de ander is daarop niet aan te spreken). Mijn andere broer is en was verslaafd aan drug en alcohol. Mijn moeder leed aan het slechte huwelijk met mijn vader en ik leed door dit slechte huwelijk en de stoornis van mijn vader en broers. Het was het tweede huwelijk van mijn ouders. Er waren dus al kinderen uit hun eerste huwelijk, daar was slecht of geen contact mee.

Op mijn 15e leerde ik mijn man kennen en 3x raden. Hij is een aantal jaar geleden gediagnostiseerd met de stoornis van Asperger, ook 2 van onze kinderen (volwassen) hebben een ASS. Mijn man is een zg. onwillende man, hij accepteert dat hij de diagnose heeft maar weigert verder alles. Wil niet in therapie, niet in relatietherapie, niets want ik ben de enige die last heeft van zijn autisme en ooit heeft hij gezegd dat ik hem autistisch heb geluld.

Na het lezen van diverse zelfhulpboeken en zeker het boek van Robin Norwood ben ik tot het besef gekomen dat ik wel degelijk codependent ben en daar ben ik hard mee aan de slag. Laat hem zijn eigen fouten maar maken etc. maar het is verrekte moeilijk want ik moet nu ook onder ogen zien dat mijn moeder ook haar verhaal had en een en ander niet zo zwart wit was zoals ik het altijd zag.

Ik hoop op dit forum verder te komen.

Plaats reactie