Nieuw hier: vanaf vandaag kies ik voor mezelf

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ariël
Berichten: 6
Lid geworden op: di sep 21, 2010 8:38 am

Nieuw hier: vanaf vandaag kies ik voor mezelf

#1 Bericht door Ariël » di sep 21, 2010 8:46 am

Hallo allemaal,

Mijn (schuil)naam is Ariël, ik ben 39 jaar. Ik heb sinds een jaar een nogal ongezonde relatie met een gescheiden man met twee kinderen. Hij heeft zelf nogal wat problemen en ik weet (na jarenlange therapie) dat ik zelf relatieverslaafd ben. Het boek van Robin Norwood ("Als hij maar gelukkig is") is dan ook een en al herkenning voor mij.

Ik merk de laatste tijd bij mezelf dat ik weer in mijn eigen valkuilen trap. Sinds vorige week hebben we (wéér) ruzie en ik geloof dat het nu definitief over en uit is (we hebben geen contact meer gehad).

Ik zag op de site over Norwood-hulpgroepen dat er ook eentje in Eindhoven zou zitten en op dinsdagavond daar een groep zou zijn. Weet iemand of dit nog klopt?

Zo ja, dan kan ik vanavond al aan de slag met mezelf...

Bedankt voor de reacties.

Bloem
Berichten: 230
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 3:38 pm
Locatie: Noord-Brabant

#2 Bericht door Bloem » di sep 21, 2010 11:22 am

Hoi Ariël,
Op www.zelfhulpnetwerk.nl kun je info vinden over de Norwoodgroep in Eindhoven. Je kunt je denk ik (in de ochtenden) telefonisch aanmelden via het Zelfhulpnetwerk, je wordt dan teruggebeld door iemand van de Norwoodgroep.
groetjes en succes,
Bloem

Ariël
Berichten: 6
Lid geworden op: di sep 21, 2010 8:38 am

#3 Bericht door Ariël » di sep 21, 2010 11:42 am

Hallo Bloem,

Dank je wel voor je reactie. Dat las ik inderdaad ook, heb gebeld en ingesproken en ik hoop inderdaad dat ze mij terugbellen.

Het zou fijn zijn voor mij wanneer ik vanavond al zou kunnen aanschuiven!

Groetjes

Bloem
Berichten: 230
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 3:38 pm
Locatie: Noord-Brabant

#4 Bericht door Bloem » di sep 21, 2010 1:59 pm

Hoi Ariël,
Ik snap dat je heel graag vandaag zou beginnen! Ik hoop voor je dat je z.s.m. iets hoort.
Uit eigen ervaring denk ik te kunnen opmaken dat je vandaag niet zult worden teruggebeld. Ze zijn alleen 's ochtends telefonisch bereikbaar en ze moeten de gegevens doorgeven aan de contactpersoon van de groep die contact met jou zal opnemen.

Schroom alstjeblieft niet om bijvoorbeeld morgenvroeg (of op een ander moment) nog eens zelf te bellen en aan hen te vragen hoe het gaat. Dit voor het geval zij bijvoorbeeld niet meteen zelf terugbellen.

Maar ik hoop dat je toch vandaag al iets hoort.

liefs, Bloem

Ariël
Berichten: 6
Lid geworden op: di sep 21, 2010 8:38 am

#5 Bericht door Ariël » zo sep 26, 2010 10:18 am

Hallo Bloem,

Het is gelukt hoor: ik ga dinsdagavond voor het eerst naar de Norwood-groep! Ik had een heel leuk gesprek met de contactpersoon en ik kijk er naar uit om dinsdag te gaan!

En buiten dat merk ik dat er vanalles "in beweging" komt in mij, ik kijk meer naar mezelf: wat heb ik nodig, wat wil ik? En ik wil ook weer beginnen met yoga, omdat ik weet dat het mij goed doet!

Er komt een boel op mij af; een heleboel gedachten. Ik weet gelukkig dat te midden van al die hectiek en nieuwe inzichten en oude indrukken, er iets heel nieuws voort kan komen... het begin is gemaakt en nu doorzetten!

Ariël
Berichten: 6
Lid geworden op: di sep 21, 2010 8:38 am

Re: Nieuw hier: vanaf vandaag kies ik voor mezelf

#6 Bericht door Ariël » vr jan 09, 2015 10:05 am

Beste lotgenoten,

Vijf jaar geleden heb ik een profiel aangemaakt hier. Dat heb ik even opgezocht en ik vind het zelf wel grappig om te lezen en vooral te bedenken wat er in vijf jaar allemaal is gebeurd. Ik kwam hier op het forum terecht en heb een aantal jaar in de Norwoodgroep gezeten, wat mij heel veel heeft gebracht.

Ondertussen is de relatie met de man waarover ik sprak, definitief verbroken (sinds december 2014). Het voelt 'bevrijd' kan ik wel zeggen, maar van de andere kant vind ik het ook met momenten wel erg lastig: het missen van hem, het weten dat je nooit meer contact hebt met hem. En buiten dat mis ik mensen om mij heen, heel simpel gezegd. Ik heb enkel nog een moeder (mijn vader is vijf jaar geleden gestorven). Mijn moeder heb ik vorig jaar verhuisd en ik heb geen broers of zussen en geen hechte vrienden of vriendinnen. Dat mis ik eigenlijk: gewoon iemand die ik eens kan bellen als ik het moeilijk heb. Of waar je iets mee kunt gaan doen, gewoon even mee kunt praten.

Ik ben best gewend om alleen te zijn dus dat is niet het echte probleem. Het is het gevoel dat je soms kan overvallen als je beseft dat je wereldje heel klein is. Uiteraard ben ik wel weer van plan om contacten op te doen met mensen alleen dat valt als je ouder wordt/bent, niet mee.

Het is fijn om dan hier op het forum terecht te kunnen, dan heb ik toch het gevoel dat er wellicht iemand is die even 'luistert'.

Bedankt alvast daarvoor!

Liefs,
Ariël

Anna
Site Admin
Berichten: 18421
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: Nieuw hier: vanaf vandaag kies ik voor mezelf

#7 Bericht door Anna » vr jan 09, 2015 6:50 pm

Hallo Ariël,
Dankjewel voor het delen. De gevoelens die je beschrijft kan ik me heel goed voorstellen.
Ariël schreef:Het is fijn om dan hier op het forum terecht te kunnen, dan heb ik toch het gevoel dat er wellicht iemand is die even 'luistert'.
Zou je niet willen deelnemen aan de Online Norwoodgroep? Ik bedoel als actief lid zodat je ook zelf berichten kunt plaatsen op het besloten forum.

Groeten, Anna

Ariël
Berichten: 6
Lid geworden op: di sep 21, 2010 8:38 am

Re: Nieuw hier: vanaf vandaag kies ik voor mezelf

#8 Bericht door Ariël » ma mar 09, 2015 11:58 am

Hoi Anna,

Na een tijdje lees ik weer eens op het forum, waaronder jouw bericht. Ik had het nog niet eerder gezien. De relatie waarover ik sprak, is weer actief, tenminste, ik heb weer contact met hem. Maar voor mij is het niet de ideale relatie, alleen houdt het mij weer in zijn greep... voor mezelf kiezen is er op dit moment dus niet meer echt bij.

Mocht je aanbod nog staan over het online forum, dan hoor ik het graag. Ik weet niet of dat kan zolang die relatie weer soort van actief is zeg maar... :oops:

Groeten,
Ariël

Anna
Site Admin
Berichten: 18421
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: Nieuw hier: vanaf vandaag kies ik voor mezelf

#9 Bericht door Anna » ma mar 09, 2015 3:40 pm

Ariël schreef:Hoi Anna,

Na een tijdje lees ik weer eens op het forum, waaronder jouw bericht. Ik had het nog niet eerder gezien. De relatie waarover ik sprak, is weer actief, tenminste, ik heb weer contact met hem. Maar voor mij is het niet de ideale relatie, alleen houdt het mij weer in zijn greep... voor mezelf kiezen is er op dit moment dus niet meer echt bij.

Mocht je aanbod nog staan over het online forum, dan hoor ik het graag. Ik weet niet of dat kan zolang die relatie weer soort van actief is zeg maar... :oops:

Groeten,
Ariël
Hallo Ariël,
Ja hoor, juist dan lijkt me dat je wat extra steun heel goed kunt gebruiken. Als je me een e-mail stuurt zal ik je meer informatie sturen: anna@norwoodgroep.nl

En ook voor de anderen: informatie over dit forum en de Online Norwoodgroep kun je ook lezen bij 'Welkom! en lees hier meer over het forum', bovenaan bij het 'Gastenboek' en ook bij het 'Prikbord' van dit forum.

Met deze link kun je daar direct naartoe:
viewtopic.php?f=5&t=263

Hartelijke groet,
Anna

Plaats reactie