Lichamelijke klachten

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
juliana
Berichten: 2
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 4:41 pm

Lichamelijke klachten

#1 Bericht door juliana » vr okt 26, 2007 2:42 pm

Ik heb een tijdje meegelezen op jullie forum maar heb het nu alweer een tijd niet meer gedaan. Ben in de tussentijd weer teruggevallen op een van mijn ex-en( niets vreemds voor mij).
Dit heb ik wéér moeten bekopen met lichamelijke ziekte nadat hij het deze keer had uitgemaakt, maar dat maakt niet uit voor het effect wie het uitmaakt. Ik word ziek ná de break-up, (voel me niet al te ontspannen tijdens, hou me in, stop mezelf weg, scherm mezelf af). Nou dacht ik altijd dat je je beter ging voelen als het de goede kant op ging.....
Ik denk dat ik beter af ben zonder hem, waarom word ik dan ziek?
Ik kan het niet rijmen, het maakt me ook aan het twijfelen of ik het wel goed doe, zie of voel.
Heeft iemand een uitleg of antwoord?
Hartelijk bedankt daarvoor!

jessie3
Berichten: 1908
Lid geworden op: di jan 02, 2007 10:43 pm
Locatie: Gelderland

#2 Bericht door jessie3 » vr nov 09, 2007 9:10 am

Hallo Juliana,

Voor mij is het juist heel logisch dat je je ziek en slechter voelt nadat het uit is. IN de relatie loop je op je tenen, sta je soms stijf van de adrenaline door de spanning en houd je je (krampachtig) vast aan de goede momenten.
Het is topsport, puur overleven.
Is de relatie uit, stopt de adrenaline, en allerlei andere stofjes en krijg je ontwenningsverschijnselen. Ook ga je dan voelen hoe moe je bent en hoe slecht je voor jezelf hebt gezorgd.
Ga je dan goed voor jezelf zorgen, gezond eten, goed rusten, jezelf verwennen, verwerken van je relatie, dan ga je je steeds beter voelen. Maar dat heeft wel tijd nodig,

ik hoop dat je hier wat mee kunt, sterkte, Jessie

juliana
Berichten: 2
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 4:41 pm

#3 Bericht door juliana » di nov 13, 2007 4:47 pm

Dank je, Jessie, voor je reactie.
Ik ben van vroegere relaties gewend dat ik me juist altijd beter voelde als een relatie stopte. Ik was dan opgelucht en voelde me heerlijk vrij!!
De laatste jaren is dit veranderd, mijn lichaam reageert heel anders.
Ben me van veel meer bewust en het is zeker niet makkelijker!!

Plaats reactie