Help

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
bluenina
Berichten: 1
Lid geworden op: zo mar 15, 2020 9:25 am

Help

#1 Bericht door bluenina » zo mar 15, 2020 9:39 am

Na 10 jaar een relatie te hebben gehad met een narcist, nu in een scheiding. Ik ben helemaal op zowel fysiek als geestelijk (reeds verschillende malen in het ziekenhuis gelegen met fysieke klachten). Ik dacht eindelijk verlost te zijn als ik bij hem weg ben gegaan, lees voor het weggaan heeft hij mij verschillende keren fysiek mishandeld, sexueel mishandeld...contactverbod gekregen van de correctionele rechtbank van 3,5 maanden zodat ik tot rust kon komen. Het fysiek geweld dient nog voor de rechtbank te komen, scheiding wordt steeds uitgesteld door hem. Onderwijl heeft hij een nieuwe vriendin (sinds twee maanden). Nu word ik belaagd en bedreigd door haar, het stopt gewoon niet, waardoor ik terug in paniek/overlevingsmodus schiet. Zij heeft mij in het begin van de relatie gecontacteerd met de vraag of ik hem terug wou??? Hell no!!! Zij meldde mij dat ze dat bij hem nog aanvoelde dat hij me terug wou waarop ik dan heb geantwoord wat doe je daar nog? Verder gesproken met haar, open en eerlijk geweest, niet tot in detail wat er in die 10 jaar allemaal gebeurd is (ga daar hier ook niet over uitweiden, is een heel boek tot mijn grote spijt). Van schaamte bij mij voor hetgeen ik allemaal heb toegelaten, boosheid, ....
Geen contact meer gehad met haar, tot gisteren ineens out of the blue volgend sms verkeer :
zij :
- bedankt nogmaals, je gaat zien hoe slecht ik ben. Nu is het aan mij. Everything you say can and will be used against you...wat gij zegt he...
- elk woord wat jij gezegd hebt ga je horen
- en jij nie alleen.....
- ma letterlijk horen
- mee ondergaan doe je
- alles is klaar
- ik hoop dat iedereen gelukkig is....
- mijn leven stopt ma vele anderen gaan mee...
- ik ben zo slecht...voor mij stopt dit leven...jullie gaan allemaal jullie eigen woorden horen...
- één voor één....
- alles is klaar....
- iedereen gaat me niet zomaar vergeten...
- ik wel....
Wat nu, terug gaan klacht indienen, bijvoegen bij het dossier....?? Weet niet wat dit allemaal te betekenen heeft en wat überhaupt mijn rol hierin is...heb geen contact met haar noch met mijn ex, ik vind mijn rust niet, wat kan ik doen zodat dit eindelijk eens stopt?
Thx

Anna
Site Admin
Berichten: 18422
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: Help

#2 Bericht door Anna » zo mar 15, 2020 4:05 pm

Wat een heftig verhaal bluenina. Misschien is het inderdaad goed om dit te melden bij de politie en als informatie te laten toevoegen aan je dossier. En ook om dit verhaal bij hen neer te leggen, want ze suggereert dat ze een einde aan haar leven wil maken, en het is beter om die last bij een ander neer te leggen dan er zelf mee te gaan dealen. Verder zou ik vooral focussen op je eigen herstel, niet op hen reageren of strijd aangaan, maar een energie schild om jezelf heen creëren om jezelf mee te beschermen, en blijven focussen op je eigen herstel (zelf schrijf ik altijd alles op wat ik meemaak en wat ik daarbij voel en denk, herinneringen van vroeger). Allerlei oefeningen doen om jezelf te beschermen en te versterken. Er zijn op dit Norwoodgroep Forum goede video's te bekijken over de schade van het hebben van een relatie met een narcist en wat je daaraan kunt doen. Mijn vertalingen in het Nederlands staan er bij.
viewforum.php?f=27

Verder is het goed om naar lotgenotengroepen te gaan om te werken aan je eigen herstel. Misschien heb je het boek van Robin Norwood gelezen, als dat niet zo is, raad ik je aan dat te doen. Er staat een goed stappenplan achterin.

Heel veel sterkte!

Groeten,
Anna

Plaats reactie