even voorstellen.....

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
linda1701
Berichten: 3
Lid geworden op: ma sep 30, 2019 6:48 pm

even voorstellen.....

#1 Bericht door linda1701 » ma sep 30, 2019 7:25 pm

Hallo ik ben Linda en ik ben relatieverslaafd.

Mijn vader was verslaafd aan heroïne, cocaïne, drank, sex en was verbaal en fysiek agressief. Deze man heeft 17 jaar lang ons gezin geterroriseerd en ik heb altijd een beetje voor mijn moeder en jongere broer gezorgd. Zelf zit ik al vanaf mijn 17e in schadelijke relaties.
Mijn vriendjes waren verslaafd aan alcohol, cocaïne, sex, en vaak fysiek of verbaal agressief of een combinatie van dit alles.
Mijn eerste man was heel rustig en stabiel, maar heeft waarschijnlijk een vorm van autisme en is de vader van mijn zoon. Ik had het gevoel om voor 2 kinderen te moeten zorgen.
Mijn 2e man was alcoholist, sex verslaafd, narcist en wisselde steeds van gedrag.

In mijn laatste relatie (met een hele lieve man zonder verslavingen en gedragsproblemen, maar niet emotioneel beschikbaar omdat hij zijn ex niet kan loslaten) heb ik een patroon bij mezelf ontdekt en heb ik de boeken 'Stop Liefdesverdriet' en 'Als hij maar gelukkig is' gelezen.
Deze boeken hebben een shock veroorzaakt, ik heb mijn hele leven zo hard gewerkt om een succes van mijn leven te maken, het anders te doen dan mijn ouders en ik heb liefdevolle relaties met mijn familie, vrienden en ik heb een kanjer van een zoon en een super leuke baan. Waarom is het mij dan niet gelukt om op eigen kracht het patroon van "foute" mannen te doorbreken? Ik weet nu waarom en dat is pijnlijk maar geeft ook rust.

Ik zit inmiddels in mijn 4e week van behandeling bij Trubendorffer en stapje voor stapje gaat het de goede kant op.
Ik ben op zoek naar een zelfhulpgroep in Den Haag e.o. Hebben jullie tips?

Fijn dat ik niet de enige ben die relatieverslaafd is en dat ik mijn verhaal hier kan delen!

Liefs,
Linda

Anna
Site Admin
Berichten: 18421
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: even voorstellen.....

#2 Bericht door Anna » wo okt 02, 2019 2:31 pm

Hoi Linda, bedankt voor het delen van je verhaal. Ik wil je nog een ander boek aanraden, 'Grenzeloos liefhebben' van Pia Mellody (heb ik zelf vertaald). Ik denk dat je hier veel aan kunt hebben. Dit boek geeft een goed beeld van hoe die beschadigingen en destructieve patronen in ons zijn ontstaan in onze jeugd, en is een goede hulp als je daaraan wilt werken voor je herstel.
Je kunt het bestellen bij de boekwinkel, ook bij Bol.com: https://www.bol.com/nl/p/grenzeloos-lie ... 8909844/En bij de uitgeverij: http://www.tattwa.nl/c-3010966/non-fictie/

Ik kan je verder geen tips geven voor groepen in of om Den Haag. De informatie die ik heb over groepen staat op mijn website bij 'Landelijke lijst Norwoodgroepen':
https://www.norwoodgroep.nl/#_LANDELIJK ... OODGROEPEN

Verder is er ook een Online Norwoodgroep. Meer over dit forum kun je lezen bij 'Welkom! en lees hier meer over dit forum':
viewtopic.php?f=5&t=263

Hartelijke groet,
Anna

linda1701
Berichten: 3
Lid geworden op: ma sep 30, 2019 6:48 pm

Re: even voorstellen.....

#3 Bericht door linda1701 » za okt 05, 2019 9:01 am

Dank je wel Anna! Ik ga mij indien geval aanmelden voor het forum. Hartelijke groet, Linda

linda1701
Berichten: 3
Lid geworden op: ma sep 30, 2019 6:48 pm

Re: even voorstellen.....

#4 Bericht door linda1701 » zo okt 13, 2019 12:07 pm

Dag Anna,
Ik ben begonnen in het boek Grenzeloos liefhebben. Tot nu toe veel herkenning en inzichten en dat geeft rust in mijn hoofd.
Nogmaals dank voor de tip!
Hartelijke groet,
Linda

Plaats reactie