Helse schoondochter

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Bezorgde oma
Berichten: 3
Lid geworden op: za feb 16, 2019 2:12 am

Helse schoondochter

#1 Bericht door Bezorgde oma » za feb 16, 2019 2:37 am

Ik ben een mama van een lieve zoon en oma van zijn 2 kinderen. Sinds 5 jaar is hij samen met een vrouw die verschrikkelijk jaloers op de band die ik heb of liever gezegd had met mijn zoon. Deze week zijn ze getrouwd en ik was niet welkom in het gemeentehuis, dus ik ben helemaal niet gegaan. Mijn schoondochter die al sinds ik haar ken steeds het slachtoffer speelde, ik had er int begin mee te doen, ze had zo een slechte moeder vertelde ze. Beetje bij beetje begon ze jaloers te worden op mij en mijn dochter, ze heeft dan ook meermaals geprobeerd mijn zoon tegen ons op te zetten. Begin vorig jaar heb ik zelfs een paar maanden bij hen ingewoond, een geste van mijn zoon en hij rekende ook op mijn hulp, hij weet dat zij psychische problemen heeft, na 2 maanden ben ik er echt gaan lopen, zij manipuleerde mijn zoon zodanig door leugens te vertellen, ik werd continu beledigd en vernederd door haar. Zij heeft ook een zoon uit een vorige relatie en die werd gebruikt tegen mij, alsof ik mijn eigen kleinkinderen en zoon voorrang gaf. Ik heb haar met raad en daad bijgestaan, met momenten voelde ik mij een therapeut, alles werd tegen mij gebruikt.Mijn zoon zet zich nu ook tegen mij. Ik ben ten einde raad en vooral verdrietig en voel me machteloos, kan met mijn zoon niet meer praten, hij verdedigd haar in alle opzichten.
Zij heeft me zelf verteldndat zij een persoonlijkheidsstoornis heeft maar ze wil niet in therapie.
Na wat opzoekwerk zie ik in haar heel vele kenmerken van narcisme.Mijn eigen zoon herken ik niet meer, en tegelijk zie ik hoe hij zich in het nauw voelt, er is geen gesprek meer mogelijk, het komt zelfs over als disrespect. Zelfs mijn kleinzoontje van 4 wordt door haar gebruikt, een paar maand geleden kreeg ik de kans hem te zien op grootouderdag in de school, en vertelde me dat zijn mama had gezegd dat ik niet lief ben voor haar en haar eerste zoon maar dat hij zich dan wel afvraagd waarom ik dan wel altijd lach en speel met hen, dat ging door merg en been. Ik voel me enorm machteloos en kan alleen maar toekijken op afstand.

Anna
Site Admin
Berichten: 18422
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: Helse schoondochter

#2 Bericht door Anna » zo feb 17, 2019 5:01 pm

Wat een pijnlijke situatie. Dit kijkt me heel moeilijk.

Schrijf je dit bericht hier op dit forum omdat je het boek 'Als hij maar gelukkig is' hebt gelezen en je daar iets van herkent in deze situatie?

Er is ook een ander boek waardoor je misschien wat meer inzicht kunt krijgen in deze situatie. 'Grenzeloos liefhebben' van Pia Mellody.

https://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekr ... index.html

Groeten, Anna

Bezorgde oma
Berichten: 3
Lid geworden op: za feb 16, 2019 2:12 am

Re: Helse schoondochter

#3 Bericht door Bezorgde oma » ma feb 18, 2019 2:53 am

Anna bedankt voor uw reactie, ik heb deze boeken niet gelezen, misschien had ik verwacht op dit forum gelijkaardige ervaringen tegen te komen en lezen hoe anderen in mijn situatie hier mee omgaan, of is dit niet de bedoeling op dit forum?

Anna
Site Admin
Berichten: 18422
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: Helse schoondochter

#4 Bericht door Anna » ma feb 18, 2019 1:24 pm

Dit forum is een platform voor vrouwen die zich herkennen in de problematiek die beschreven staat in het boek 'Als hij maar gelukkig is' van Robin Norwood. Het gaat over relatieverslaving en codependentie en hoe dat ontstaat in de jeugd. Dit forum is bedoeld voor uitwisseling van ervaringen en informatie, ook voor mensen die met deze problematiek te maken hebben in hun directe omgeving (familie) of als hulpverlener.

Het zal niet voor niets zijn dat je je verhaal hier wilde delen. Misschien kun je het boek van Robin Norwood gaan lezen en kijken of je er iets in herkent van de situatie waar je in zit met je zoon en je schoondochter.

Groeten, Anna

Bezorgde oma
Berichten: 3
Lid geworden op: za feb 16, 2019 2:12 am

Re: Helse schoondochter

#5 Bericht door Bezorgde oma » di feb 19, 2019 12:23 am

Dank je voor de tip Anna, en het is inderdaad niet voor niets geweest dat ik hier mijn verhaal heb gepost.

Verdrietige moeder
Berichten: 1
Lid geworden op: do jun 04, 2020 9:35 am

Re: Helse schoondochter

#6 Bericht door Verdrietige moeder » do jun 04, 2020 9:47 am

Goedemorgen bezorgde oma,
Wat een herkenbaar verhaal!!! Jouw post is al even geleden, maar ook ik ben op zoek naar "lotgenoten" en stuitte op jouw bericht. Ik hoop dat je dit bericht nog leest.... Vreselijk voor jullie, maar wel fijn om herkenning te zien.
Hoe ongelooflijk is het hè? Ons verhaal is bijna gelijk, met dien verstande dat wij na 3 jaar vervelende contacten met onze zoon die een narcistische vriendin heeft getroffen, vandeweek een kaart in de brievenbus vonden waarin stond dat ze getrouwd zijn (onze achternaam dragen!) en een kind hebben. We zijn dus opa en oma geworden blijkbaar.... Dit doe je je ouders niet aan..... Ik kan het nog niet begrijpen... ben zo verdrietig.... wij hoopten op een contactmoment maar ook dat wordt wederom tegengehouden. We worden als kleine kinderen in de wachtkamer gezet "totdat zij er aan toe zijn".
Ik hoop dat jij een verhaal hebt met een happy end, zodat ik nog wat hoop kan houden dat het goed komt.... ?
Ook wij zagen onze zoon steeds verder van ons afdrijven. Zij is perfect, hij verafgood haar en wij zijn fout. Wij hebben werkelijk geen idee waar het over gaat. Hebben haar altijd welkom geheten, al hadden we wel door dat ze een rugzakje had. Maar als zij blij zijn met elkaar denk je dan nog in het begin. Maar dat het zo'n wending zou nemen..... je ziet het gewoon gebeuren en je kunt niets doen
Sterkte voor jullie en ik hoop dat jullie situatie zich inmiddels in positieve zin heeft gekeerd.
Hou vol!

Plaats reactie