De cirkel doorbreken

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ikop1
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 03, 2015 1:33 pm

De cirkel doorbreken

#1 Bericht door ikop1 » za okt 15, 2016 10:53 am

Aan hem laten lezen? Of niet?

Een van de redenen dat ik zo op jouw gevallen ben is omdat je zo ongekend begon te stralen door mijn aandacht en liefde. Misschien omdat jij ergens diep van binnen denkt dat je het niet waard bent. Een gevoel wat ik met vlagen herken. En wat er ook mede voor heeft gezorgd dat ik zo mega verliefd op jouw werd. Door al die aandacht, liefkozingen en tedere aanrakingen...

Door dat opfleuren ga ik te veel geven. Want wat is het fijn om jou te zien stralen door mij! En wat voelt het goed om onvoorwaardelijk te geven... Dat bezorgt mij een uitermate warm gevoel van binnen en versterkt ook nog eens mijn gevoel van eigenwaarde.

Maar al dat geven kan ik geen jaren volhouden. Als het dan vanaf mijn kant wat opdroogt, omdat ik ook aan mijzelf moet geven (zeker nu ik ziek ben), lijkt het voor jou niet meer voldoende.

Want waar is nou die prinses die alles voor jou over heeft en die jou in het middelpunt op een sokkel plaatste? Waar is die vrouw die alles aan jou leuk vond en jou adoreerde? Waar is dat meisje heen die zelf deze verwachtingen geschapen heeft?

Ok, mijn lekkere lichaam en en de blowjob-skills zijn nog steeds aanwezig. Maar laten we wel wezen, de seksuele spanning is ook al even op zijn retour. De laatste weken lijk jij jezelf ertoe te moeten zetten, tenzij de lust gevoed wordt door alcohol, drugs of brakheid. Om nog maar niet te spreken over de disbalans tussen jouw en mijn orgasmes...

Teleurstelling is wat onvermijdelijk volgt. Want verwachting - werkelijkheid = drastisch anders dan wat ik jou ooit zo mooi voorgeschoteld heb op een gouden presenteerblaadje.

Deze keer heb je mij zelfs uitgemaakt voor een kanker egoïst die niet bereid is naar zichzelf te kijken. Terwijl die zelfreflectie mij juist zo de put in praat.

Ik was al zo ver om àlles wat er mis gaat tussen ons op mijn mogelijke asperger te projecteren (een etiket wat jij verzonnen hebt). Waardoor ik bijna vergat dat jij borderline hebt.

En dat is ook nog zo'n leuke downfall. Dat ik iemand kies waar wat 'mis' mee is. Zodat ik de stress binnen de relatie kan gebruiken om de leegte in mij niet te hoeven voelen. En gegarandeerd steun ontvang uit mijn omgeving als het onvermijdelijk mis gaat.

Want eigenlijk vind ik het leven niet zo super. Ik vind het een gevecht. Een gebed zonder eind. En ik zie niet in hoe ik het ooit voor elkaar zou moeten krijgen om een eigen gezin te stichten. Zeker als jij dat waarschijnlijk niet wilt en het dan lastig wordt mij daar onvoorwaardelijk in te steunen.

Ik dacht echt dat ik sterk genoeg zou zijn voor jou. Dat ik het allemaal wel aan zou kunnen. Dat mijn vorige relatie de oefenronde was en jij de grote finale.

Maar jouw boosheid zorgt ervoor dat ik mij terug trek. Mij afsluit. Mijzelf bescherm. Waardoor de verbinding verbreekt. De verbinding die jij al lang hebt verbroken door zo tegen mij te praten, zo ijzig naar mij te kijken en mij, zonder dat je er erg in hebt, af te wijzen. Dit maakt het voor mij onmogelijk om mij kwetsbaar op te stellen.

Jouw woorden komen nu al aan als messen. Sporten is niet meer nodig, want mijn hartslag bereikt tijdens een ruzie met gemak de 120. Als ik mijn muur laat zakken en uit mijn beschermende cocon kom zal het mijn dood worden. Dan volgen er huilbuien en paniek. Want hoe kan jij die zo veel van mij zegt te houden zo naar over mij denken? Dat cirkeltje krijg ik niet rond in mijn hoofd.

Dus is het misschien beter om hem maar te doorbreken.

Anna
Site Admin
Berichten: 18422
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: De cirkel doorbreken

#2 Bericht door Anna » za okt 15, 2016 1:15 pm

Wat heb je dat goed onder woorden gebracht. Je ziet het heel helder.
Bedankt voor het delen.

Ik hoop dat je die helderheid kunt gebruiken voor herstel van jeZELF, en niet om hem iets aan zijn verstand te brengen in de hoop dat hij het zal begrijpen en veranderen.
Anna

ikop1
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 03, 2015 1:33 pm

Re: De cirkel doorbreken

#3 Bericht door ikop1 » za okt 15, 2016 5:33 pm

Beste Anna, bedankt voor je reactie. Dat zeg je heel pakkend. Het station van verandering van hem verwachten is inderdaad reeds gepasseerd. Het gaat er veel meer om wat ik nu ga doen met mijzelf. Bedankt dat je mij hier nog even aan herinnert. Gr. Ikop1

Anna
Site Admin
Berichten: 18422
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: De cirkel doorbreken

#4 Bericht door Anna » ma okt 17, 2016 11:32 am

Ik raad je aan de 10 stappen in hoofdstuk 10 van 'Als hij maar gelukkig is' te gaan volgen. Dat heeft mijn leven veranderd.
Anna

Plaats reactie