Today I rise/ NLP

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
EvaLeert
Berichten: 7
Lid geworden op: ma okt 05, 2015 6:09 pm

Today I rise/ NLP

#1 Bericht door EvaLeert » do okt 22, 2015 9:14 pm

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, en flink worstelend. En in de war. En zoekend. Blij dat ik eindelijk weet wat er met me aan de hand is. Twee keer naar een zelfhulpgroep geweest, en dat vond ik erg fijn, want dan voel ik me wat minder gek en eenzaam/ hopeloos.

Stap 1 is in ieder geval genomen/ ben ik ah nemen. Heeft iemand van jullie ervaring met NLP? Ik dacht dat het zo kunnen helpen denkpatronen te doorbreken. Ik twijfel zelf nog erg tussen therapie bij Trubendorffer/ NLP/ een therapeut gericht op codependence.

Wat me een onwijs gevoel van frisse start en nieuwe kracht geeft in deze donkere dagen is dit clipje: https://www.youtube.com/watch?v=O8weFg--bk0

Hart onder de riem voor iedereen!

Groeten,

Eva

Anna
Site Admin
Berichten: 18421
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: Today I rise/ NLP

#2 Bericht door Anna » vr okt 23, 2015 2:56 pm

Hallo Eva,
Ik heb zelf kort geleden contact gehad met iemand (Krista) die de opleidingen bij Pia Mellody heeft gedaan en nu hier in (Oost) Nederland haar praktijk heeft. Ze had ontdekt dat mijn vertaling van het boek van Pia Mellody over codependentie net is uitgegeven. Ze was heel enthousiast en blij dat dat boek nu te koop is in het Nederlands. Ze vertelde me dat er nu in The Meadows in Amerika waar Pia Mellody werkt (en al haar kennis over codependentie en relatieverslaving heeft opgedaan en haar behandelmethode ontwikkeld) ook gebruik wordt gemaakt van EFT. Ik heb daar wel vaker van gehoord maar had er geen duidelijk beeld van. Zij vertelde me nu hoe effectief deze methode is en dat ze die zelf ook gebruikt. Het is een zelfhulpmethode die je kunt leren. Ik heb gelezen dat NLP een onderdeel is van EFT. Dus misschien kun je daar ook eens naar kijken.

Marian Huijsser (in Hoofddorp) is iemand waar je EFT kunt leren:
http://www.mhdeessentie.nl/

Meer over Krista (die de opleidingen bij Pia Mellody in Amerika heeft gedaan) kun je lezen hier op het forum:
viewtopic.php?f=3&t=1204

en op haar website:
http://www.corework.nl/

Meer over het boek van Pia Mellody over codependentie dat ik heb vertaald kun je hier lezen:
viewtopic.php?f=2&t=1185

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groeten, Anna

EvaLeert
Berichten: 7
Lid geworden op: ma okt 05, 2015 6:09 pm

Re: Today I rise/ NLP

#3 Bericht door EvaLeert » zo okt 25, 2015 11:38 am

Hoi Anna, en anderen

Ook bedankt voor deze reactie. Jouw input hier betekent heel veel voor mij. Ik voel me zo dankbaar dat ik vrouwen vind die met dezelfde issues en problematiek worstelen als ik. Dinsdag ga ik naar een NLP-therapeut. Waar ik eerst werd gestuurd door de bedrading, krijg ik nu soms zicht op de bedrading. Ik zie nu dat het niet de Schuld van de Ander is, of 'de werkelijkheid' die ik onder controle moet krijgen, maar dat het de verwrongen bril is waarmee ik de werkelijkheid waarneem. Weet niet of NLP iets is voor mij, ik ben in ieder geval bereid mijn eigen herstel de hoogste prioriteit in mijn leven te geven!

Groeten,

Eva

Plaats reactie