het gevoel: "sorrie dat ik besta"

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
La Strega
Berichten: 4
Lid geworden op: vr okt 02, 2015 5:35 pm

het gevoel: "sorrie dat ik besta"

#1 Bericht door La Strega » ma okt 05, 2015 4:22 pm

Wellicht zijn veel vrouwen (en mannen die ook op deze site kijken) nog steeds op zoek nar een relatie. Dat moet ieder voor zich weten, daar heb ik geen waardeoordeel over. Maar deze site is wel opgericht , lijkt mij, om verdere mislukkingen op relatie gebied te voorkomen.

Per " toeval "( bestaat toeval ? ) vond ik een boek van Robin Norwood in een boekenkast in een supermarkt waar boeken ter ruil worden neergezet. Dat was begin van dit jaar. Ik was wel al jarenlang "op de hoogte "van familiepatronen en emotione patronen. En hoe zij op eenvoudige en toegankelijke wijze met voorbeelden uit eigen psychologenpraktijk verwoord was voor mij een zeer dankbare eyeopener ! Het was gewoon zo dat zo n beetje alles waarover ik tobde ineens verklaard werd! Want ik had al menig therapeut(e) "versleten".

Wat ik heel erg herkende was door de directe praktijk"voorbeelden" mij eigenlijk de bevestiging en eigenlijk de BEVRIJDING ook gaf van mijn relatieverslaving die ik heb gehad en mijn SCHULDGEVOEL daarmee . Ik voelde me veroordeeld door anderen. Ik voelde me heeeeeeeeel erg veroordeeld door het ONbegrip en waarschijlijk ook moedwillige onbegrip door anderen want er zijn natuurlijk altijd mensen die genieten van andermans leed maar wellicht zijn die anderen ook diegenen die zelf nog het 1 en ander met zichzelf uit te zoeken hebben en daarom ben ik zo blij dat ik dit allemaal mag vertellen want met het veroordelen van anderen komt niemand iets verder, laat staan de rest van de wereld.
Maar het veroordeeld voelen doet mij zo n pijn omdat ik nooit gewild heb dat ik zo verward en onzeker en onwetend was van binnen dat ik van de 1 naar de ander "hopte". Er is weleens iemand geweest, een therapeut, nota bene, die mij "relatie-hopper" noemde. Jaren later voelde ik pas dat mij dat erg pijn had gedaan. Het deed pijn omdat hij mij jarenlang in vertrouwen had genomen en die opmerking was voor mij achteraf een signaal dat hij het eigenlijk helemaal niet begreep hoe ik me voelde van binnen.

Het onbegrip over / de ontkenning van over hoe belangrijk het is dat het gemis aan warmte en liefde en acceptatie vanaf je geboorte een mens kan beschadigen en dat geldt ook voor mannen.
In de afgelopen 2, 3 jaren heb ik 3 boeken "gevonden" d.w.z. ze kwamen op mijn pad. Op mijn pad omdat door mijn situatie ik niet zomaar ineens alle informatie tot me kan nemen bijv. via internet.
De 2 andere boeken zijn van August Aichhorn ( " verwaarloosde jeugd en en heropvoeding") Rene Gortzen ( "weg met de opvoeding") .
Beiden, naast Robin Norwood, beschrijven hoe het onverwerkte leed van ouders wordt doorgegeven - door de ouders zelf dus - aan hun kinderen . Zelf herken ik dat dus ook !!!!!!

Wellicht zijn veel vrouwen (en mannen die ook op deze site kijken) nog steeds op zoek nar een relatie. Dat moet ieder voor zich weten, daar heb ik geen waardeoordeel over. Maar deze site is wel opgericht , lijkt mij, om verdere mislukkingen op relatie gebied te voorkomen.
Helaas heb ik zelf moeten ondervinden dat de zoektocht naar je vader of moeder - want een trauma begint bij je opvoeders- via een liefdesrelatie waar seksueel contact bij komt kijken - niet per definitie of meestal juist niet - een oplossing is om de pijn, de trauma s te verwerken. Zeker een vrouw kan dat schaden ook omdat er sociaal maatschappelijk nog steeds een discriminerend waardeoordeel is over vrouwen naar mijn mening.

Tot zover even. Ben nu even `op`.

DANK !!!!!!!
La Strega

Plaats reactie