Voorstellen, ik en mijn relatieverslaving

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sylvana1981
Berichten: 5
Lid geworden op: di mei 20, 2014 11:58 am
Locatie: amersfoort

Voorstellen, ik en mijn relatieverslaving

#1 Bericht door Sylvana1981 » ma jun 30, 2014 3:42 pm

Ik ben een single "moeder" van 33 jaar. Ik schrijf moeder tussen aanhalingstekens omdat ik me geen moeder voel hoewel ik drie prachtige kindjes heb. Ik ben voor mijn relatieverslaving zo ver gegaan dat jeugdzorg mij niet stabiel genoeg vind om voor ze te zorgen.
Ik heb mij 12 jaar lang laten meeslepen in een relatie de zo destructief was maar mij tot de dag van vandaag compleet in z'n ban hield.
Ik voel me verloren, geen moeder, ik voel mij niets.
Mijn ex kwam bij me terug en ging weer weg,12 jaar lang. Ik deed alles om mijn gezin bij elkaar te houden. Kostte wat het kostte.Nu heeft hij mij gisteren gezegd dat het echt voorbij is en dat hij me simpelweg niet meer hoeft.
Ik heb hem nog gesmeekt om me alsjeblieft niet los te laten. Terwijl ik weet dat dit niet gezond is.
Ik ben een half jaar geleden zo overspannen en depressief geraakt door de relatie dat ik opgenomen moest worden in het ziekenhuis. Hierdoor is jeugdzorg erbij gekomen en nu uiteindelijk is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Hij zorgt nu dus even tijdelijk voor de kinderen op aanraden van bjz en als het wat beter gaat met mij ga ik het weer grotendeels overnemen. Maar je snapt dat het voelt alsof me alles is ontnomen.
Ik kan me voorstellen dat jullie er niets van begrijpen omdat ik alles een beetje rommelig vertel. Ik kom vast over als een moeder die een man boven haar kinderen heeft gesteld al die jaren. Daar komt het inderdaad op neer maar ik heb gevochten voor het geluk voor mijn kindjes alleen had ik het anders moeten doen.
Ik hoop hier van mijn relatieverslaving af te komen, wie weet gaat het me nu eindelijk eens lukken. Het lijkt me erg fijn om met lotgenoten te kunnen praten.
It's like you're DRUG...Sucking the life from me...

Anna
Site Admin
Berichten: 18421
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

#2 Bericht door Anna » ma jun 30, 2014 6:17 pm

Bedankt voor het delen Sylvana. Dat is heftig wat je vertelt. Ik raad je aan het boek 'Als hij maar gelukkig is' te lezen (als je dat nog niet gedaan hebt) en het herstelplan te gaan volgen, dat wordt beschreven in hoofdstuk 10. Belangrijk is om deel te nemen aan een zelfhulpgroep met lotgenoten op basis van een 12 stappen programma.
Er is ook een Online Norwoodgroep.
Succes.
Groet, Anna

Sylvana1981
Berichten: 5
Lid geworden op: di mei 20, 2014 11:58 am
Locatie: amersfoort

#3 Bericht door Sylvana1981 » di jul 01, 2014 8:57 am

Hoi Anna Bedankt
Ik lees het boek nu inderdaad ik kan alleen nog niet naar de zelfhulpgroep omdat ik met een heup/bovenbeenfractuur aan bed gekluistert ben sinds twee weken. Zodra ik kan ga ik dit meteen doen!
Gr.
It's like you're DRUG...Sucking the life from me...

Anna
Site Admin
Berichten: 18421
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

#4 Bericht door Anna » di jul 01, 2014 3:04 pm

Sterkte met je heup/been.
Groeten, Anna

Miranda0037
Berichten: 3
Lid geworden op: ma sep 15, 2014 3:43 pm
Locatie: den helder

Re: Voorstellen, ik en mijn relatieverslaving

#5 Bericht door Miranda0037 » zo jan 11, 2015 7:35 pm

Hoi Sylvana,

Jouw verhaal is voor mij heel herkenbaar. Ik zit ook in een relatie met 3 kinderen waarin geweld heeft plaatsgevonden en bjz bij betrokken is. Ik heb mijzelf aangemeld bij een kliniek voor relatieverslaving. Dit wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Tevens volg ik meerdere 12 stappenplannen . Dit kan ook via Skype online meetings. Ik moet zeggen dat dit hele plan van de 12 stappen, groepen bezoeken en een gerichte behandeling op verslaving erg effectief is! Je bent het waard om ook een gelukkig leven te gaan te leven!

Succes!!!
Groetjes Miranda

Sylvana1981
Berichten: 5
Lid geworden op: di mei 20, 2014 11:58 am
Locatie: amersfoort

Re: Voorstellen, ik en mijn relatieverslaving

#6 Bericht door Sylvana1981 » wo jan 06, 2016 2:06 pm

Hoi Miranda! Wat jammer dat ik dit nu pas zie zeg, ik ben een hele tijd niet online geweest. Inmiddels een jaar verder en nog steeds erg veel behoefte aan hulp. Wat fijn om te lezen van jou dat er zoveel is wat je kunt doen aan deze verslaving en er dus hoop is.
Ik weet niet of je nog actief bent hier maar ik hoop dat je me misschien kunt zeggen waar ik die online meetings/sessies zou kunnen vinden.
Ik ben ook erg benieuwd hoe het nu gaat met jou en je herstel, als je hier natuurlijk iets over wil zeggen.

Anna, ook heel erg bedankt nog voor je reactie ook al is het lang geleden. ik heb stom genoeg geen meldingen gezien

Liefs
It's like you're DRUG...Sucking the life from me...

Plaats reactie