wil me ook graag even voorstellen

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Lis65
Berichten: 16
Lid geworden op: za okt 06, 2012 1:41 pm
Locatie: Amsterdam

wil me ook graag even voorstellen

#1 Bericht door Lis65 » wo jan 09, 2013 11:04 pm

Ik ben Lisbeth en ik ben opgegroeid in een gezin (in Denemarken) met een vader met een alcoholprobleem. Ik heb zelf ook een alcoholprobleem gehad maar drink al meer dan 20 jaar geen druppel meer. Ik heb meerdere relaties achter de rug, altijd destructieve relaties, steeds in een andere jasje.

Zelfs nu, naar het beeindigen van een18 jaar durende liefdeloos huwelijk (wel met 2 kinderen) "trapte ik er weer in"... vrij snel met open ogen. Ben erg geschrokken over hoe diep mijn denk/gevoel/gedrags-patroon in mij genesteld zit. Inderdaad..waar anderen rode STOP-lampen zien branden werken dezelfde lampen als een magneet op mij.

Ik ben nu 47 jaar en vind dat het tijd wordt om te proberen om te genezen en in staat worden om ooit een liefdevolle relatie met iemand op te kunnen bouwen.

Het obsessief bezig zijn met hem OF de relatie OF de gedachte van een toekomst waar we allebei 'genezen' zijn.... het neemt zo ontzettend veel ruimte in mijn denken. Ben wel het afgelopen jaar veel beter mee omgegaan en we zijn alleen minnaars geweest en op mijn voorwaarden, maar zodra hij dichter bij komt vult het mijn hele denken en dan trekt hij zich terug in zijn bindingsangst.

Nu heeft hij een ander gevonden.... dat doet pijn, maar ik denk dat het beter is zo... aan de ander kant had ik gehoopt samen met onze even grote problemen te kunnen werken. Maar wie weet.

Nu ga ik zelf voor MIJ en MIJN EIGEN toekomst zorgen:-)
Groet, Lisbeth

Lis65
Berichten: 16
Lid geworden op: za okt 06, 2012 1:41 pm
Locatie: Amsterdam

#2 Bericht door Lis65 » za feb 09, 2013 7:08 pm

zit in zeer kritiek fase nu dat ik besef dat mijn minnaar (en wat ik in mijn hoofd mijn ECHTGENOOT van had gemaakt) echt niet meer terug kom. Ik ben behoorlijk aan het afkicken. Ik dacht dat ik het ergste had gehad, na de eerste shock, de fysieke pijn, het gevecht in mijn hoofd of ik hem wel of niet terug zou willen hebben... maar het altijd maar aan hem denken, het gaat maar door. De obsessie die er was voor dat hij met me kapte en nu daarna. Nu doet het pijn op een heel andere manier. Er komt angst... het is ondragelijk maar ik probeer me groot te houden ook zodat mijn kinderen er niet last van hebben.
De grote valkuil is nu dat ik de neiging heb om een andere man te gaan zoeken... voor afleiding, om de pijn weg te nemen. MAAR ik weet dat ik hier doorheen moet om OOIT beter te worden. Om ooit te genezen van mijn relatieverslaving moet ik NU... ja NU actie ondernemen. Maar er is chaos in mijn hoofd, pijn in mijn lijf en de migraines beginnen aan te kloppen.

Volgende stap is dan toch hulp zoeken... in een zelfhulpgroep. Ik hoop over 2 weken te kunnen beginnen. Ik hoop dat ik de kracht kan vinden om deze stap te nemen.....

en ik wil heel heel graag reacties!!!!

Lis65
Berichten: 16
Lid geworden op: za okt 06, 2012 1:41 pm
Locatie: Amsterdam

#3 Bericht door Lis65 » za feb 23, 2013 12:16 pm

:D heb eindelijk de moed gehad in de zelfhulpgroep te beginnen!
Voelt heel erg goed!

jessie3
Berichten: 1908
Lid geworden op: di jan 02, 2007 10:43 pm
Locatie: Gelderland

#4 Bericht door jessie3 » ma feb 25, 2013 4:46 pm

Lis65 schreef::D heb eindelijk de moed gehad in de zelfhulpgroep te beginnen!
Voelt heel erg goed!
Super ! Veel succes !
Groetjes Jessie

Anna
Site Admin
Berichten: 18421
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

#5 Bericht door Anna » di feb 26, 2013 12:35 pm

Lis65 schreef::D heb eindelijk de moed gehad in de zelfhulpgroep te beginnen!
Voelt heel erg goed!
Goed van jou Lisbeth. Een goed cadeau aan jezelf.
Succes!
Groet, Anna

Lis65
Berichten: 16
Lid geworden op: za okt 06, 2012 1:41 pm
Locatie: Amsterdam

#6 Bericht door Lis65 » za mar 02, 2013 9:30 am

Anna schreef:Goed van jou Lisbeth. Een goed cadeau aan jezelf.
ja dat is zeker een goed cadeau aan mezelf. ik ben nu voor de 2e keer geweest en ik merk nu al de helende werking van het delen met andere vrouwen die hetzelfde zijn en meemaken.
kan IEDEREEN aanbevelen om deze stap te nemen :lol:

Lis65
Berichten: 16
Lid geworden op: za okt 06, 2012 1:41 pm
Locatie: Amsterdam

#7 Bericht door Lis65 » ma jul 01, 2013 11:55 pm

ik hou stand. Ik doe nog steeds aan onthouding; geen romantiek en geen seks. Alle contacten die op de 1 of ander manier zo'n spanning opriep heb ik geblokkeerd en uitgelegd waarom. Ik ga nog steeds iedere week naar de Norwoodgroep en ben van plan om binnenkort nog intensiever te werken aan mijn genezing. Het is een lange weg. Het gaat meestal met 3 stappen vooruit en 2 terug... maar dat is nog steeds 1 vooruit.
Ik zit nog steeds in mijn obsessie. Had onlangs 2 weken rust in mijn hoofd omdat ik een project kreeg aangeboden die al mijn aandacht nam... heerlijk was dat, maar mijn obsessie voor die ene persoon kwam nog sterker terug, en doet dat ik nu weer bij tijd en wijle twijfel en ik weet dat dat een risico is. Een risico voor terugslag, maar ik bid iedere dag dat ik mijn ex-geliefde niet op straat tegenkom en hou me verder passief.

Lis65
Berichten: 16
Lid geworden op: za okt 06, 2012 1:41 pm
Locatie: Amsterdam

Re: wil me ook graag even voorstellen

#8 Bericht door Lis65 » do sep 17, 2020 2:14 am

Het is alweer 7 jaar geleden dat ik naar mijn eerste Norwood-meeting ging. Het heeft mijn leven veranderd en ik heb de afgelopen 5 jaar rust gehad in mijn hoofd. Ik heb innere kalmte kunnen vinden en was er onrust kon ik het dankzij het 12-stappenprogramma vrij snel weer herstellen.
Ik ben van Norwood even naar SLAA gegaan om daar een sponsor te vinden om de stappen mee te doen. Dat was een heel intensief en verhelderend jaar die weer leidde naar een andere stappengroep: adult children of alcoholics... hier ook een paar jaar gezeten en de stappen in groepsverband doorgelopen... zit nu in CODA en heb in deze groep vorig jaar ook de stappen gedaan. Tijdens al het werk aan mezelf heb ik mijn leven heel klein gemaakt om me helemaal aan mezelf te focussen zonder te veel prikkels en pas de afgelopen paar jaar heb ik mijn deuren iets open gezet voor nieuwe mensen en activiteiten. Het heeft me goed gedaan om in onthouding te leven... geen partner nodig te hebben als afleiding om niet aan mijn eigen tekortkomingen en karakterfouten te werken.
Maar nu ben ik voor het eerst in alle die jaren weer getriggerd door een man. Raak meteen in de staat van obsessie wat ik niet wil. Probeer de obsessie te bevechten maar dat maakt het erger. Nu dan weer mijn Norwood-boeken van zolder gehaald, fellas gesproken en mijn hogere macht om hulp gevraagd... ik voel me weer veel
minder paniekerig. Maandag naar een Norwoodmeeting, de eerste weer in jaren. Ben ZO dankbaar dat die meeting er is...

Anna
Site Admin
Berichten: 18421
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: wil me ook graag even voorstellen

#9 Bericht door Anna » vr sep 18, 2020 12:15 pm

Bedankt voor het delen Lis65!
Groeten, Anna

PraktijkRachamim
Berichten: 2
Lid geworden op: di jan 12, 2021 4:31 pm

Re: wil me ook graag even voorstellen

#10 Bericht door PraktijkRachamim » di jan 12, 2021 4:59 pm

Ik, Lesley, vanuit Praktijk Rachamim, stel mezelf voor:

Ik ben van oorsprong Engels en heb een achtergrond in de verpleging en maatschappelijke werkzaamheden. Gesterkt door mijn christelijke geloof heb ik een sterke passie voor vrouwen, empowerment, gezondheid, vrijheid en verbondenheid, verzoening, autonomie, en innerlijke genezing ontwikkeld. Ik ben zelf een hoog gevoelig persoon en van kleins af aan wilde ik mensen en hun motieven (“Drivers”) begrijpen. Ik ben opgegroeid in een nest van spanning en emotionele verwaarlozing en ben zelf daardoor vatbaar voor geestelijk misbruik geweest. Ik heb een sterke intuïtie en ben heel goed in analyseren.

Jarenlang zag ik huwelijken en bedieningen kapot gaan door persoonlijkheidsproblematiek. Dit door gebrek aan sociaal-emotionele en communicatieve vaardigheden en door gebrek aan bewustwording op persoonlijkheidsniveau. Bovendien kwam ik steeds bekwame, liefdevolle en toegewijde vrouwen tegen in ongelukkige relaties waar een ‘ongezonde symbiose’ was ontstaan. Nu herken ik dit als medeafhankelijkheid en in TA taal, de driver ‘Doe de ander een genoegen‘ die uit balans geraakt is. Dit hoogstwaarschijnlijk versterkt door eigen hoog gevoeligheid, jong aangeleerd aanpassingsvermogen, de christelijke opvoeding en eigen empathische gesteldheid.

Door de met goed gevolg afgeronde studie Persoonlijkheidstheorie werden deze onderwerpen in een traject van 4 jaar samengebracht en gecombineerd met de nodige GGZ kennis.

Mijn kenmerken:
Empathie, Echtheid, Acceptatie, Toegankelijkheid, Ontvankelijkheid, Betrokkenheid, Niet oordelend en durft toch, met toestemming, een confrontatie aan te gaan.

Ik hoop in contact met jullie te komen

Lieve groeten

Lesley

Plaats reactie