danny wil haar voorstellen

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
danny

danny wil haar voorstellen

#1 Bericht door danny » di jul 29, 2008 1:09 pm

goeie middag allemaal
mijn naam is danny en ben trotse moeder van een zoon van 14 en een zoon van 11 jaar.
heb vier jaar een relatie met een man die alcoholist is.
de eerste twee jaar hebben we heel wat mee gemaakt door zijn alcohol gebruik tot dat hij mijn auto in de prak reed en nog maar op het nippertje uit het brandend wrak werd gehaald.
met alle geluk van de wereld had hij helemaal niks.
daardoor is die na gaan denken en is een jaar lang van de drank af geweest.
het was een prachtige tijd, hij was er heel bewust van dat hij alcoholist was en echt geen alcohol meer kon nemen.
we waren een echt gezin en ik was elke dag weer dankbaar dat het zo goed ging en was ziels gelukkig.
nu is zijn vader in mei overleden en heeft die daar zo een klap van gekregen waardoor die weer is gaan drinken.
hij weet dat die verkeerd bezig is maar kan de moed niet opbrengen op weer te stoppen.
ik voel me zo rot daaronder en weet dat ik dat ik dit niet weer jaren vol hou.
hij is weer helemaal terug bij af.
zo was hij een zorgzame lieve man nu is hij weer een echoistische jaloerse klootzak en weet dat ik moet stoppen met hem voor dat ik er weer helemaal onderdoor ga.
maar kan de moed nog niet opbrengen omdat ik toch nog hoop heb dat het nog goed komt.
nou ik hou op ga even met me hondje lopen voordat het gaat regenen het zou heel slecht weer worden.
groetjes danny
zoek nooit het geluk op de plek waar een ander zijn geluk vernield.

Anna
Site Admin

#2 Bericht door Anna » do jul 31, 2008 10:42 am

Hallo Danny,
Welkom! Heb je het boek van Robin Norwood 'Als hij maar gelukkig is' al gelezen?
Groeten, Anna

danny

#3 Bericht door danny » do jul 31, 2008 10:51 am

bedankt anna
nee nog niet en ik zat net te bedanken laat ik het weer is lezen.
vorige keer toen ik er aan was begonnen vond ik het zo confronterend dat ik het had weg gelegd.
momenteel is mijn vriend die alcolist is weer zo een periode van drinken en afwezighied.
hij zit nu in zijn eige huis maar ik kan de moed niet opbrengen om hem met rust telaten.
zo als hij de drang naar alcohol heeft zo heb ik de drang om hem steeds tebellen en optezoeken om hem maar proberen duidelijk te maken hoe goed we het hadden toen hij een jaar droog was en hoe veel ik van hem hou en ik hem mis.
maar mis ik hem eigelijk wel?
als ik bij hem kom dan voel ik de afstandelijkheid en hij ziet me niet zitten.
ik voel me dan zo stom; ik lijk wel een wanhoopig puppie die smekend achter zijn baasje aanloopt die hem niet meer wil hebben.
ik kan dan zo balen om me zelf.
morgen moet ik weer werken, ik zie er zo tegen op omdat me hoofd alleen maar bij J. is.
ik moet me maar weer is nuttig gaan maken voor me zelf.
ik heb boeken over alcoholisme "de andere mens en "een biervat op me pad".
daardoor word me angst ook misschien gevoed omdat ik zie dat het niet beter word met een alcolist.
ik breng ze vandaag terug naar de bieb.
groetjes danny :(

Daantje
Contacteer:

#4 Bericht door Daantje » vr aug 01, 2008 9:07 am

Hallo Danny,

Als ex-partner van alcoholist ben ik naar http://www.al-anon.nl/ gegaan in 2005 en ik heb daar geen seconde spijt van.

Heel veel sterkte,

Daantje

danny

#5 Bericht door danny » vr aug 01, 2008 1:50 pm

goeie middag daantje
ik zit bij een al-anon groep en ik moet zeggen het heeft me wel sterker gemaakt en meer inzicht gegeven in de situatie en ik ben blij dat ik mensen heb waar ik me verhaal zo nu en dan is kwijt kan
groetjes danny :)

Daantje
Contacteer:

#6 Bericht door Daantje » vr aug 01, 2008 3:41 pm

Hallo Danny,

Hoe lang ben je er al bij dan, en hoe gaat het bij jullie?
Een enkel keertje vernam ik dat het wat anders ging..

(Evt. kun je 't ook prívé vertellen, i.v.m. anonimiteit als je dat wilt.... Cover2covers@gmail.com).

Groetjes,
Daantje

Plaats reactie