hallo ik ben nieuw hier, en ik heb deze site gekregen van mijn psygologe.
Ze denk dat ik hier de steun kan vinden die ik nergens anders kan vinden.
Ik heb zo hier en daar even gekeken maar zie aan de titel van deze site al dat ik hier aan het goede adres ben.
Ik ben getrouwd, gescheiden en weer hertrouwd
Met beide keer een man met een traumatisch verleden.
Ik raak er helemaal in verstrikt met al mijn goede bedoelingen, en weet wel een uitweg maar durf hem niet aan.
Mijn probleem is dat ik altijd met iedereen op goede voet wil staan en iedereen graag wil helpen, ik vergeet alleen contstand mezelf.
Mezelf te helpen, en van mezelf te houden.
Eerst ieder ander en dan kom ik wel een keer, maar die keer komt nooit ........
Wel heb ik nu het echtelijk huis verlaten, en met mijn kinderen in een huurhuis gekropen, maar ben niet gescheiden.
We zijn van plan in therapie te gaan. Iets wat ik al jaren heb geroepen en zelf wel heb gedaan, maar hij wilde niet mee.
Nu ik weg ben, is hij in elkaar gestort en hangt zich nog helemaal aan mij. Nu ik weg ben wil hij wel graag samen in therapie.
Maar het is wachten op dat de wachtlijst word weggewerkt.
Maar mijn man duurt het allemaal te lang en wil aandacht liefde en genegenheid, en duidelijkheid , die ik hem niet meer kan geven.
tenminste geen genegenheid, geen lichaamelijk contact , en juist daar schreeuwt hij om.
Terwijl ik schreeuw om tijd en rust en begrip.
Nu net heb ik via msn een gesprek met hem gehad wat weer totaal is geescaleerd, en daarop heb ik hem nu een mail geschreven. en gezegd dat als hij wil nu zijn duidelijkheid kan krijgen, dat ik het opgeef en niet meer verder wil, dat ik wil scheiden en een einde wil aan dat we elkaar zo kapot aan het maken zijn.
Maar ik durf het niet te versturen, straks gaat ie nog dood van verdriet. En dan...........
Totaal in emotie geschreven en ik weet dat ik dat niet moet doen.
Maar ik weet het ook allemaal niet meer, wat ik ook doe ik doe het toch nooit goed.
Hoe ik ook het denk goed te doen, ik doe het net altijd fout en ondiplomatiek.
IK hoop hier mijn emoties kwijt te kunnen en te zien dat vrouwen die in mijn situatie zitten en/ of er uit kunnen komen.
Zodat ik ook zie dat er nog hoop voor mij is.
Sorry voor deze binnen komer , het is laat in de nacht en ben totaal overstuur,
maar het is alleen al ff fijn dat ik het hier op kan schrijven, in de hoop dat iemand het leest en snapt waar ik het over heb.
Ik heb het boek , als hij maar gelukkig is nu besteld en hoop dat ik de rust kan vinden het te lezen en de twaalf stappen door te gaan.
scheep
Ik ben nieuw, ga me voorstellen en meteen om hulp schreeuwen
-
scheep1966
Ik ben nieuw, ga me voorstellen en meteen om hulp schreeuwen
Op aanraden van mijn psygoloog , ben ik naar deze website gekomen, en wat ik er van heb gehoord hoop ik hier veel steun te krijgen, en misschien ook mensen te kunnen steunen.
Hallo Scheep,
Welkom! Dit is het Norwoodgroep Forum, heb je ook gezien dat er een Norwoodgroep website is? www.norwoodgroep.nl daar kun je allerlei informatie vinden.
Die 10 stappen en de 12 stappen worden vaak verward, vooral door journalisten die een artikel schrijven over relatieverslaving en/of de Norwoodgroep.
Succes!
Groeten, Anna
Welkom! Dit is het Norwoodgroep Forum, heb je ook gezien dat er een Norwoodgroep website is? www.norwoodgroep.nl daar kun je allerlei informatie vinden.
Ik wil hierbij opmerken dat het herstelplan van Robin Norwood (beschreven in hoofdstuk 10) bestaat uit 10 stappen, en dat het 12 stappen programma iets anders is. De Twaalf Stappen zijn de basis van de anonieme zelfhulpgroepen zoals de AA (Anonieme Alcoholisten), Al Anon (voor familieleden van alcoholisten), CoDA (codependents anonymous), de Norwoodgroep (niet alle Norwoodgroepen) enz. Deze 12 stappen staan in het eerste boek van Robin Norwood NIET genoemd (wel in het tweede boek).scheep1966 schreef:Ik heb het boek , als hij maar gelukkig is nu besteld en hoop dat ik de rust kan vinden het te lezen en de twaalf stappen door te gaan.
Die 10 stappen en de 12 stappen worden vaak verward, vooral door journalisten die een artikel schrijven over relatieverslaving en/of de Norwoodgroep.
Succes!
Groeten, Anna
-
scheep1966