autisme

Therapeuten die thuis zijn in de 'Norwood-problematiek' en de werking van het Twaalf Stappen programma zijn moeilijk te vinden. Als je er een weet, meld het hier. Op die manier kun je je lotgenoten een dienst bewijzen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tim
Berichten: 1
Lid geworden op: di sep 21, 2010 8:48 pm
Locatie: Deventer

autisme

#1 Bericht door Tim » di sep 21, 2010 8:57 pm

hallo,

ik ben Tim 17 jaar woonzaam in Deventer. sinds mijn geboorte weten ze dat ik autisme heb (PDD-NOS en MCDD) . mijn vader is 10 jaar geleden overleden. sinds die tijd ging het achter uit met mij. voor die tijd had ik natuurlijk ook wel problemen. mijn moeder heeft in mij ogen nooit begrepen wat autisme is. ondertussen ben ik 4 jaar nou uit huis geplaatst en het gaat stukken beter met mij. maar om nog even op het punt terug te komen mijn moeder heeft mij dus nooit begrepen wat er allemaal in me omging / gaat. natuurlijk kon ik wel heel veel dingen vertellen maar als je autisme heb maak je de wereld nou eenmaal anders mee dan andere.

een tijdje terug heb ik iets op tv gezien over een jongen van autisme
presentatoren gingen zelf meemaken in een soort van simulator wat mensen met autisme elke dag meemaken. WIE O WIE kan mij helpen waar ik zo simulator het liefst in Nederland kan vinden. ik heb zelf heel Google al afgezocht en heb diverse tv omroepen gemaild maar niemand kan mij helpen. daarom maar op deze manier.

om deze weg wil ik graag mijn moeder laten voelen hoe ik me de afgelopen jaren heb gevoelt en wat er in me omging. ik doe dit mischien een beetje via een rare weg maar ik weet bijna wel zeker als ik dit zo voor stel aan me moeder dan gaat ze er raar mee om.

Met vriendelijke groet
Tim

Bloem
Berichten: 230
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 3:38 pm
Locatie: Noord-Brabant

#2 Bericht door Bloem » wo sep 22, 2010 12:19 pm

Beste Tim,

De simulator heet "Het Hoofdkwartier" Hij is gemaakt door het Leo Kannerhuis en staat daar of ergens in het land, momenteel in Leiden.
Zie: www.hoofdkwartier.org

Je kunt ook met andere mensen met een stoornis in het autistisch spectrum in een forum zitten. Of doe je dat al?
bijvoorbeeld bij: www.autsider.net en www.pasnederland.nl

Ik wens je veel succes!
Bloem

Plaats reactie