WAARSCHUWING

Therapeuten die thuis zijn in de 'Norwood-problematiek' en de werking van het Twaalf Stappen programma zijn moeilijk te vinden. Als je er een weet, meld het hier. Op die manier kun je je lotgenoten een dienst bewijzen.
Gesloten
Bericht
Auteur
Anna
Site Admin
Berichten: 18422
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

WAARSCHUWING

#1 Bericht door Anna » ma jul 12, 2010 11:34 am

Dit forumgedeelte is bedoeld voor berichten van vrouwen die zelf goede ervaringen hebben met een bepaalde hulpverlener of instantie, en die bereid zijn informatie hierover uit te wisselen met lotgenoten, zodat zij hier ook gebruik van kunnen maken.

Ik heb dit forumgedeelte opgezet omdat ik vaak de klacht hoorde dat er zo weinig hulpverleners bekend zijn met onze problematiek.

Ik heb echter ook toegelaten dat hulpverleners en instanties ZELF hier een bericht plaatsen met informatie over zichzelf of hun instantie. Omdat ik denk dat we daar misschien ook baat bij kunnen hebben.

Bij de berichten die door hulpverleners en instanties zelf zijn geplaatst wil ik met nadruk zeggen dat de aanwezigheid van zo’n bericht op mijn forum niet betekent dat ik achter de praktijken van deze persoon of dit bureau sta. Je moet zelf onderzoek doen en uitzoeken of je met dit bureau of deze persoon in zee wilt gaan.

Mocht je op zoek zijn naar een hulpverlener/therapeut en je vindt op dit forum een bericht waar dingen in staan die je aanspreken, dan raad ik je aan zelf onderzoek te doen en hen te bellen en de informatie te vragen die je denkt nodig te hebben om te bepalen of je met hen in zee wilt gaan. En vooral ook te kijken of dit contact goed en prettig aanvoelt. Dus op je eigen gevoel af te gaan, en ook goed naar dat gevoel te luisteren. Want wij ('Norwood-vrouwen') hebben de neiging onze innerlijke waarschuwingssignalen te negeren en te denken: ik zal het wel verkeerd zien, of: het zal wel aan mij liggen, of hij/zij zal wel gelijk hebben. Therapie (en jijzelf!) is een te belangrijk iets om daar zo mee om te gaan. Bij een therapeut moet je het gevoel hebben dat je in goede handen bent en dat je alles kunt vertellen en dat je werkelijk serieus genomen wordt.

Het kan zijn dat je in eerste instantie een goed gevoel hebt en met de betreffende persoon of instantie in zee gaat, maar dat je in een later stadium in het contact toch dingen tegenkomt die niet goed voelen. Of dat je je bewust wordt dat je eerdere signalen genegeerd of ontkend hebt. Je kunt dan altijd nog stoppen, en ik raad je aan dat ook te doen als het niet echt goed meer voelt. En niet toch door te gaan tegen je eigen gevoel in en daar onnodig kosten voor te maken.

In het geval je je aan het begin van de therapie moet vastleggen en daar ook een geldbedrag voor moet betalen, wil ik je aanraden hier heel goed over na te denken, en extra goed naar je gevoel te luisteren, voordat je besluit zoiets te doen. Geen impulsieve besluiten te nemen in je opwinding omdat je besloten hebt aan je relatieverslavingsproblemen te gaan werken.

Succes!

Anna Schmitz
anna@norwoodgroep.nl

Gesloten