Stichting Naast

Therapeuten die thuis zijn in de 'Norwood-problematiek' en de werking van het Twaalf Stappen programma zijn moeilijk te vinden. Als je er een weet, meld het hier. Op die manier kun je je lotgenoten een dienst bewijzen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Anna
Site Admin
Berichten: 18421
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Stichting Naast

#1 Bericht door Anna » wo jul 12, 2017 6:06 pm

Verslaafd aan Jou heeft groot nieuws!!

Sinds eind 2015 hebben het Trimbos-instituut en Stichting Coke van Jou zich gezamenlijk onder de naam Verslaafd aan Jou ingezet om de zorg voor naasten te verbeteren en onderzoeken. Nu we alle feiten en cijfers helder hebben, wordt het samenwerkingsproject tussen SCVJ en het Trimbos-instituut volgende maand afgerond. Wat wij al wisten is nu bevestigd door keiharde cijfers: naasten van verslaafden hebben het ontzettend zwaar en kunnen vaak maar moeilijk de juiste ondersteuning vinden, ondanks dat deze inmiddels wel beschikbaar is op veel plekken.

Daarom wordt alle opgedane kennis en expertise door SCVJ vertaald in een nieuwe organisatie: 1 duidelijk loket dat volledig anticipeert op de hulpvraag van onze doelgroep.


Met trots maken we bekend dat we vanaf begin september verder gaan onder de naam:

Help! Mijn dierbare is verslaafd!

Vanaf begin september bieden wij naasten van verslaafden een laagdrempelig informatiepunt in de vorm van het platform 'Help! Mijn dierbare is verslaafd!'. Dit platform bestaat uit de website helpmijndierbareisverslaafd.nl, het handboek 'Help! Mijn dierbare is verslaafd!' dat later dit jaar wordt uitgebracht, laagdrempelige informatiemiddagen en een telefonisch advieslijn. Op de website wordt ook een duidelijk beeld gegeven van alle initiatieven die zich inzetten voor naasten van verslaafden.


Stichting Naast
Stichting Coke van Jou gaat verder onder de naam 'Stichting Naast' - jij naast de verslaafde en wij staan naast jou. Vanuit Stichting Naast wordt het volledige bestaande hulpaanbod geboden, welke op een aantal punten zelfs nog wordt uitgebreid.

Het platform 'Help! Mijn dierbare is verslaafd!' is een project van Stichting Naast.

Onze eerste blog!

Wil je weten hoe onze stichting is ontstaan, wie de drijvende krachten zijn achter onze stichting en hoe de nieuwe naam is ontstaan? Lees hier alles over in onze eerste blog!

Lees hier:
https://www.linkedin.com/pulse/blog-1-z ... WA5g%3D%3D

Landelijk projectleider Veronica Risch in
VROUW Magazine


VROUW Magazine interviewde onze eigen Veronica Risch over het feit dat zij dit jaar 10 jaar clean is en hoe zij zich inzet voor naasten van verslaafden.

Lees hier:
https://gallery.mailchimp.com/ea2d5264a ... gazine.pdf

Plaats reactie