Verslavingskliniek die relatieverslaving behandeld: Trubendorffer

Therapeuten die thuis zijn in de 'Norwood-problematiek' en de werking van het Twaalf Stappen programma zijn moeilijk te vinden. Als je er een weet, meld het hier. Op die manier kun je je lotgenoten een dienst bewijzen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
katje
Berichten: 1
Lid geworden op: za jun 29, 2013 11:51 am

Verslavingskliniek die relatieverslaving behandeld: Trubendorffer

#1 Bericht door katje » wo jan 28, 2015 7:46 pm

Beste dames,

Inmiddels ben ik al enige tijd in behandeling bij een verslavingskliniek genaamd Trubendorffer.
Het is de enige verslavingsinstelling in Nederland die relatieverslaving behandeld.

Ik ben hier bijzonder over te spreken.

In deze kliniek heb ik geleerd dat relatieverslaving een 'echte' verslaving is, die zeker niet onderschat mag worden.
Iets waar ik zelf lange tijd mee geworsteld heb (...ach het valt allemaal wel mee :roll: )
Ik heb vooral heel veel geleerd van de groepstherapie bij Trubendorffer. Hier komen allerhande verslaafden bij elkaar om van elkaar te leren.
In het begin een beetje vreemd, maar vervolgens heel verhelderend en verrijkend!

De behandeling is op GGZ indicatie en wordt vergoed vanuit de AWBZ.

Topwijf.woord
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mei 19, 2019 1:45 pm

Re: Verslavingskliniek die relatieverslaving behandeld: Trubendorffer

#2 Bericht door Topwijf.woord » do jun 13, 2019 9:56 pm

Goedendag, ik ben het ook met katje eens,
nadat ik een behandeling heb afgesloten bij trubendorffer voor relatieverslaving.
Waar inderdaad voornamelijk de groepen heel verhelderend werken.

Ikzelf miste wat finesse/ feeling bij de therapeut met het daadwerkelijke 'middel' van de verslaving.
Wat denk ik per therapeut enorm verschillend kan zijn binnen deze organisatie.
In de algemeenheid dat relatieverslaving een verslaving is, maar nog wel veel onbegrip binnen het afkickcentrum bij zowel de therapeuten als andere cliënten zichtbaar is, is confronterend geweest. vermoeiend en ook pijnlijk.
Maar de beste 'oefenplek' omdat ik hier ook tegen aanliep in mijn omgeving buiten de kliniek.
Ik zou Trubendorffer vooral aanraden voor het deel om af te kicken , en te kijken naar waar jou eigen bottomline ligt.
Deze is enorm belangrijk, als je eigen handleiding voor herstel, binnen de paden en handvatten die je van buitenaf aangereikt krijgt.
Zodat je inzicht kan krijgen in wat jij persoonlijk nodig hebt voor jou herstel.

(en clean te worden/ blijven is in mijn beleving anders dan de middelen gebruik clean blijven)
Zoals ik daar in de groepen wel eens het 'clean zijn' als relatieverslaving uitleg,
als of ik een alcoholist ben die ze zeggen voor de rest van zijn leven verslaafd is en geen alcohol meer mag drinken,
dat ik als relatieverslaafde, mijn alcohol elke dag met mate moet kunnen drinken, om mee te kunnen draaien in de maatschappij.

Voor mij heeft het voornamelijk gewerkt als stok achter de deur, om mijzelf en mijn gevoel serieus te nemen. En ook om uiteindelijk naar mijn omgeving te kunnen uitspreken, dat ik verslaafd ben heeft mij houvast gegeven.
En een ingang om te kunnen gaan delen in welk proces ik mij begeef.

stamsusan
Berichten: 1
Lid geworden op: vr aug 28, 2020 11:05 am

Re: Verslavingskliniek die relatieverslaving behandeld: Trubendorffer

#3 Bericht door stamsusan » vr aug 28, 2020 11:19 am

De relatieverslavingstherapie bij Trubendorffer heeft echt mijn leven gered. Ik had destijds de zoveelste ongezonde relatie, wilde niet verder met de relatie, maar kon er niet mee stoppen. En wist dat als ik een volgende relatie zou hebben, ik precies tegen hetzelfde aan zou lopen.

Ze zijn echt heel goed.Het is inmiddels bijna 8 jaar geleden dat ik de therapie bij T heb gevolgd. Duurde een jaar en is meerdere keren verlengd.

In combi met de groepsgesprekken bij T. en de 12 Stappengroep van Norwoord heeft het ervoor gezorgd dat ik nu gezondere relaties kan aangaan, mijn nare gevoelens durf te voelen, grenzen kan aanvoelen en aangeven. Ik heb mezelf teruggevonden en hoef mezelf niet meer te verliezen in relaties.

Anna
Site Admin
Berichten: 18421
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: Verslavingskliniek die relatieverslaving behandeld: Trubendorffer

#4 Bericht door Anna » vr aug 28, 2020 1:48 pm

Bedankt voor het delen!

Groeten, Anna

Plaats reactie