'Facing Codependence' van Pia Mellody

Heb je een boek gelezen waar je veel aan had, meld het hier en vertel waarom.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Anna
Site Admin
Berichten: 18442
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

'Facing Codependence' van Pia Mellody

#1 Bericht door Anna » ma dec 12, 2005 1:44 pm

Ik ben dit boek van Pia Mellody gaan lezen omdat er in haar andere boek 'Facing Love Addiction' (over relatieverslaving) dat ik het eerste las, aldoor naar verwezen werd.

Ik heb heel veel van dit boek geleerd (ik heb een Nederlandse vertaling*). Er wordt bijv. heel duidelijk uitgelegd hoe je eigenwaarde in je jeugd al dan niet ontwikkeld wordt door de manier waarop je ouders met je omgaan. Het gaat ook over wel of niet werkende 'grenzen-systemen' om jezelf mee te beschermen. En nog veel en veel meer voor ons Norwood-vrouwen belangrijke en interessante dingen.

Er zijn verschillende vrouwen die dit boek nu aan het lezen zijn. Omdat het soms nogal heftig en confronterend is wat je erin leest, is er op het forum van de Online Norwoodgroep een topic geopend, waar vrouwen hun gevoelens, gedachten en vragen delen. Als je toegang wilt tot de Online Norwoodgroep om mee te doen, laat het me dan even weten: anna@norwoodgroep.nl
Anna

*) Inmiddels is mijn vertaling van dit boek uitgegeven en verkrijgbaar in de boekwinkel en bij de uitgeverij onder de naam "Grenzeloos liefhebben".

Uitgeverij Tattwa: http://www.tattwa.nl/a-41168859/non-fic ... a-mellody/

sylwia
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mei 17, 2010 2:16 pm
Locatie: enschede

pia melody fascing love adiccon

#2 Bericht door sylwia » ma sep 06, 2010 7:21 pm

die heb ik ja ja maar in pools zelf heb ik 3 keer gelezen heb bewondering voor hoe zij alles omschrijf echt ,levens echt eng gewoon over de tango en de magnetische aantrekingskracht geweldig nou nog een theraput in overijssel beste anna zelf ga ik op moment naar al anon in hengelo volg de 12 stappen ,had liever zelf wat opgestaard maar kan nog niet. veel liefs sylwia :)

Anna
Site Admin
Berichten: 18442
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: 'Facing Codependence' van Pia Mellody

#3 Bericht door Anna » zo feb 15, 2015 4:22 pm

Er is een apart topic (in dit boeken gedeelte) met mijn Nederlandse vertaling van YouTube video's van Pia Mellody:
viewtopic.php?f=2&t=1150

Anna
Site Admin
Berichten: 18442
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: 'Facing Codependence' van Pia Mellody

#4 Bericht door Anna » za sep 05, 2015 3:49 pm

Mijn Nederlandse vertaling van dit boek, Facing Codependence, komt 19 september 2015 uit.
Zie verder: viewtopic.php?f=2&t=1185

Groeten, Anna

Plaats reactie