The Secret - van Rhonda Byrne

Heb je een boek gelezen waar je veel aan had, meld het hier en vertel waarom.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Christien
Contacteer:

The Secret - van Rhonda Byrne

#1 Bericht door Christien » do jun 07, 2007 5:40 pm

Heeft niet echt met co-dependency te maken. Maar is zeker te weten een echt aanrader. En voor de niet lezers onder ons, is er ook een DVD van verkrijgbaar..

Alles kunnen hebben wat je hart begeert, alles bereiken in je leven zoals je het wilt. Het enige wat jij hiervoor moet doen, is het te vragen.

Samenvatting

Verwijzingen naar een groot Geheim zijn aangetroffen in religieuze en filosofische schriften van alle tijden. Slechts enkelen begrepen de betekenis ervan en zij hielden hun kennis voor zichzelf. Nu wordt deze erfenis aan de wereld onthuld. Het is The Secret.

The Secret heeft het leven veranderd van degenen die het kenden. Zij hebben The Secret toegepast in alle aspecten van hun leven: geld, gezondheid, relaties, geluk. Nu kunt u ook delen in The Secret. U zult inzien dat u een verborgen, nog ongebruikte kracht bezit, een ongekend vermogen om al uw wensen te realiseren.

De grootste geesten in de geschiedenis wisten het reeds: Plato, Shakespeare, Newton, Hugo, Beethoven, Lincoln, Emerson, Edison, Einstein.

'The Secret' bevat eeuwenoude wijsheid, en inzichten van hedendaagse meesters. In dit boek vertellen zij hoe zij The Secret hebben ontvangen en gebruikt. Voor elk van hen was het een verbijsterende ervaring en hun verhalen zijn spannend en inspirerend. Stuk voor stuk laten zij zien hoe zij met The Secret konden bereiken wat ze niet voor mogelijk hadden gehouden.

Inhoudsopgave

Voorwoord
Dankbetuiging

Onthulling van Het Geheim
Uitleg van Het Geheim
Toepassing van Het Geheim
Krachtige processen
Het Geheim van geld
Het Geheim van relaties
Het Geheim van gezondheid
Het Geheim van de wereld
Het Geheim van jou
Het Geheim van het leven
Levensbeschrijvingen

Anna
Site Admin

#2 Bericht door Anna » vr jun 08, 2007 3:29 pm

Hallo Christien,
Bedankt voor je bericht over 'The Secret'. Er wordt de laatste tijd heel veel over gepraat. Ik heb het boek zelf nog niet gelezen en ook de DVD nog niet gezien. Dat wil ik wel gaan doen. Ik heb de uitzending(en) van Oprah hierover gezien, en het onderwerp interesseert me. Maar ik wil ook nu al een kanttekening hierbij maken.

Ik citeer hieronder iets wat ik ook bij 'Stap 2' bij de 'Twaalf Stappen' op dit Norwoodgroep Forum heb gezet:

Ik was al een tijd bezig geweest met begrippen als 'je creëert je eigen werkelijkheid' en visualisatie- en affirmatietechnieken, voordat ik met het Norwood-programma begon. Achteraf kan ik wel begrijpen waarom dit soort dingen (zoals ook "The Secret") een sterke aantrekkingskracht heeft op mensen die een grote behoefte hebben aan controle, en de realiteit heel graag naar hun hand willen zetten, zoals wij Norwood-vrouwen. En ik begrijp ook waarom proberen controle te krijgen over dingen waar je geen macht over hebt juist leidt tot ontreddering, depressiviteit en nog meer dwangmatigheid.

In het tweede boek van Robin Norwood las ik iets wat mij diep raakte, iets wat mij heel erg aansprak, en wat ik sindsdien niet meer heb losgelaten. Het is een stukje in hoofdstuk 2, in een antwoord van Robin Norwood op een brief van Wynne, in mijn boek op blz. 72 (in "Vrouwen die te veel liefhebben - Reacties op 'Als hij maar gelukkig is'").

"We begaan naar mijn mening echter een grote vergissing indien we onze Hogere Macht om een specifiek resultaat vragen, zoals het opduiken van een man in ons leven (die onze partner moet worden), of het plaatsvinden van een bepaalde gebeurtenis (zoals het winnen van de hoofdprijs in de staatsloterij). Aangezien wij onmogelijk even goed als die Hogere Macht kunnen weten wat goed voor ons is, bestaat er grote kans dat wij met onze specifieke zelfsuggesties (of, om jouw term te gebruiken, 'programmering') onze eigen geestelijke, emotionele en spirituele groei en dat wat goed voor ons is ernstig belemmeren."

Door wat ik in de boeken van Robin Norwood las over spiritualiteit (en daarna ook in andere boeken) begreep ik het belang van nederigheid en overgave aan een Hogere Macht, omdat ik begreep dat wij mensen met ons beperkt bewustzijn hier op aarde eigenlijk niet echt kunnen weten wat goed voor ons is, en dat je dat beter kunt overlaten aan een bewustzijn dat dat veel beter weet.

Anna

Christien
Contacteer:

#3 Bericht door Christien » vr nov 30, 2007 10:56 am

Hallo Anna,

Als dit je zo interesseert dan raad ik jou het boek van Neale Donald Walsch aan, het heet 'een ongewoon gesprek met God'

Ik denk dat je daar veel aan zult hebben..

Jij bent hier op aarde om te ervaren. Je moet zelf keuze's maken. Je kan je niet laten lijden door een hogere macht. Wat zou het leven dan voor zin hebben? Wel zal die hogere macht je begeleiden in je keuze's, want ja ze weten inderdaad wat goed voor je is. Maar ze dringen die keuze's niet aan je op..
Je kan dus hulp van ze verwachten...ze leven niet je leven voor je

Inmiddels kan ik zeggen dat ik niet meer co-dependent ben. Heb het zonder hulp van therapeuten e.d. voor elkaar gekregen. En ben erg trots op mezelf daarom. Maar ben al wel jaren bezig te ontdekken wie ik ben, wat ik hier op aarde doe, ben mag je wel zeggen een spiritueel bewust mens.
Inmiddels ben ik ook gediplomeerd gesprekstherapeute en ben daarnaast me intuïtief behoorlijk aan het ontwikkelen. Ik denk zelf dat ik straks mensen mag gaan helpen die co-dependent zijn.
Omdat ik donders goed weet hoe die mensen in elkaar zitten.
De combinatie van mijn eigen ervaringen daarin, hetgene wat ik geleerd heb als gesprekstherapeute en mijn intuïtie zal veel mensen kunnen helpen.

Liefs Christien

Anna
Site Admin

#4 Bericht door Anna » vr nov 30, 2007 10:07 pm

Hallo Christien,
Bedankt voor je bericht. Lief van je om me die suggestie te geven. Ik ben wel bekend met die boeken van Walsch. Nadat ik in het verleden veel bezig was geweest met die principes van 'je creëert je eigen werkelijkheid' (min of meer wat nu beschreven wordt in 'The Secret'), was Norwood en de Twaalf Stappen (o.a. overgave aan een hogere macht) de volgende stap. Het voelde voor mij als een stap naar een hoger spiritueel niveau. Na vier jaar verliet ik de Norwoodgroep en ging ik verder met mijn eigen individuele spirituele ontwikkeling. Ik had toen inmiddels al het contact met mijn gids (die ik voor het gemak tegenover anderen wel eens mijn 'hogere macht' noem, het is een soort innerlijke stem van een hogere intelligentie) van wie ik mijn spirituele lessen kreeg. Deze gids heeft me ook op de weg gezet van de boeken van Jozelf Rulof. Nadat ik heel veel gelezen had op dit gebied voelden de boeken van Jozelf Rulof als thuiskomen. Ik heb er 17 gelezen. En opnieuw gelezen. En nog eens gelezen. Ik heb in die boeken alle antwoorden gevonden op mijn levensvragen (ook over de andere wereld, over het heelal, de evolutie enz. enz.) en sindsdien heb ik rust op dat gebied, en heb ik eigenlijk geen behoefte meer om dat soort boeken te lezen. Ik heb ook mensen in mijn omgeving die al die boeken van Walsch lezen (of hebben gelezen) en daar heel enthousiast over vertelden. Ik vind het leuk om ze erover te horen vertellen, maar ik heb nooit de neiging gevoeld om die boeken zelf ook te gaan lezen. Ik denk dat dat iets heel persoonlijks is en dat ieder voor zich moet voelen welke boeken het beste bij hem/haar passen. Ik denk ook dat daar een reden voor is, dat er zo'n verscheidenheid aan boeken is op dit gebied. Dat dat te maken heeft met onze verschillen en de verschillende redenen waarom we hier op aarde zijn.

Wat goed om te horen dat je je codependentie overwonnen hebt! Bedoel je daarmee die vijf codependentie symptomen die Pia Mellody in haar boek beschrijft?
Groetjes, Anna

Anna
Site Admin

#5 Bericht door Anna » zo jul 06, 2008 4:57 pm

Ik volg op het moment die serie interviews van Oprah Online genaamd 'Soul Series', (waar ook bellers inbellen met vragen) met de volgende gasten: Dr. Jill Bolte Taylor, Wayne Dyer, Elizabeth Lesser, Jon Kabat-Zinn, Byron Katie, Sarah Ban Breathnach, Kathy Freston.

Er wordt daar ook regelmatig over The Secret en 'the law of attraction' gepraat. Ik zal hier een paar stukjes uit mijn aantekeningen plaatsen.

Uit het interview met Wayne Dyer:
Ze hadden het ook over 'The Secret'. Wayne Dyer is degene die vanaf het begin het gedachtegoed daarvan heeft uitgedragen. Oprah zegt dat ze verbaasd is dat hij niet heeft meegewerkt aan het boek en de film. Hij zegt dat hij wel gevraagd is maar dat hij nee gezegd heeft vanwege de nadruk die is komen te liggen op het 'krijgen' in plaats van het 'geven' (en vergeven).

Uit het interview met Elizabeth Lesser:
Spiritualiteit en religie. The law of attraction.
EL: "Spiritualiteit = het geloof dat wat er ook gebeurt dat je dat kunt gebruiken om te groeien. Die auto willen is niet slecht, en het is ook goed om te proberen zulke rijkdommen aan te trekken in je leven. Maar als je het niet krijgt, ik denk dat je dan nog steeds aantrekt wat je nodig hebt.
(…)
Ik denk, zoals onze beller ook zei (er bellen ook mensen naar het programma), als er twee mensen zijn die met dezelfde intentie bidden voor dezelfde baan, dan is er één die de baan niet krijgt. En dat betekent niet dat die ander niet precies krijgt wat zij of hij nodig heeft - en als je denkt dat je iets 'verloren' hebt, en dat je niet hebt gekregen wat je nodig had, dan is dat een oefening voor 'the real Secret of life', het echte geheim van het leven, wat is: het kiezen van je houding ten opzichte van dat wat er met je gebeurt (wat er ook met je gebeurt). Victor Frank, een groot Joodse filosoof die de concentratiekampen heeft overleefd noemde het 'de laatste grote vrijheid' - er zijn allerlei vrijheden die ons kunnen worden afgenomen, maar de laatste kan ons niet worden afgenomen en dat is: hoe we verkiezen te reageren op datgene wat ons overkomt, wanneer dan ook."

"Prayor and The Secret work very well together. What I pray for, I don't pray to get some thing. I pray to have strength and vision and grace, for whatever I get. That's my prayer. And I think you can pray along with setting intentions. You set the intention, you show up fully, in the way that we've all studied through the law of attraction, but you also pray: help me to see what I really need. I may be setting an intention for something entirely wrong. Help me to set the intention that is correct for my life now. And help me to accept whatever comes my way as exactly what I need."

"Bidden en het werken met The Secret gaan heel goed samen. Waar ik zelf voor bid is, ik bid niet voor dingen. Ik bid om kracht en visie en gratie/welwillendheid, voor wat ik dan ook krijg. Dat is mijn gebed. En ik denk dat je kunt bidden tegelijkertijd met dat je intenties uitzendt (zoals beschreven in The Secret). Je bepaalt de intentie, je zet jezelf er helemaal achter, op die manier die we allemaal bestudeerd hebben bij de 'law of attraction' (de wet van de aantrekking), maar je bidt daarbij ook: help me om te zien wat ik echt nodig heb. Ik kan wel een intentie uitzenden voor iets wat helemaal verkeerd is. Help me die intentie te bepalen en uit te zenden die de juiste is voor mijn leven nu. En help me te accepteren dat datgene wat op mijn weg komt en in mijn leven gebeurt precies is wat ik nodig heb."

Hier kun je informatie vinden over Oprah's 'Soul Series' webcast (online uitzendingen) van de komende tijd. Wie er komen en wanneer:

http://www.oprah.com/spiritself/oss/ss_oss_guest.jhtml

En hier kun je de 10-delige cursus (online) vinden van Oprah met Eckhart Tolle n.a.v. het boek 'A New Earth':

http://www.oprah.com/obc_classic/webcas ... wnload.jsp

Plaats reactie