De alchemist van Paul Coelho

Heb je een boek gelezen waar je veel aan had, meld het hier en vertel waarom.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Twinsight
Berichten: 5
Lid geworden op: di jan 09, 2007 12:30 pm
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

De alchemist van Paul Coelho

#1 Bericht door Twinsight » wo jan 10, 2007 11:02 am

Dit boek is een verhaal over een herder die "op reis" is en op zijn pad heel bewust leert letten op signalen.

Zeker als je nog aan het begin staat of er ergens aan het worstelen bent, lijkt dit boek niet toepasselijk. Maar als je de betekenis ziet van het boek, dan is het een openbaring. Het gaat over levenslessen, en wat je daarmee doet. En over dat het leven je de kans geeft om je dromen te verwezenlijken (ic: de kans om uit je verslaving te komen en weer een gezond leven voor jezelf te hebben) Zo is dat ook in je relatieverslaving; loop je je eigen weg, zie je de lessen, doe je iets met de signalen die je krijgt?

Het leest makkelijk en het heeft een grote waarde. Een aanrader!
Twinsight, praktijk voor:
Counselling & coaching,
Opvoedings- en gezinsbegeleiding.

yin
Berichten: 687
Lid geworden op: do dec 27, 2007 9:34 pm

#2 Bericht door yin » do feb 14, 2008 9:45 pm

Wat een prachtig symbolisch boek. Ik vond er veel 'lagen' in zitten. Heel mooi!
De meeste andere boeken van Paulo Coelho heb ik ook gelezen. Hij is één van mijn favoriete schrijvers.

riekje
Berichten: 363
Lid geworden op: zo jun 11, 2006 2:55 pm
Locatie: overijssel

#3 Bericht door riekje » zo feb 24, 2008 12:46 pm

ik ben niet meer zo enthousiast over zijn boeken, omdat ze allemaal meer-van-hetzelfde zijn. zijn laatste twee boeken heb ik niet meer gekocht na de achterkant gelezen te hebben.


het boek van hem wat me het meest aanspreekt is; 'veronica besluit te sterven'. over een meisje dat zelfmoord wil plegen. dat mislukt en ze komt bij in een inrichting. de psychiater vertelt haar dat ze weliswaar nog leeft maar niet lang meer, omdat haar hart beschadigt is door de pillen die ze innam. nog ongeveer twee weken.

ze leeft vervolgens in deze twee weken zonder angst, ze heeft immers niets te verliezen. ze is helemaal zichzelf, zonder gene en angst. dat is zo enorm bevrijdend voor haar....dat ze denkt; als ik zo had durven leven, vroeger, dan had ik helemaal niet dood gewild. ik was bang om echt te leven...en nu niet meer...en nu ga ik dood. ze wilde nu juist niet meer sterven maar doorleven, en nu echt, zoals ze echt was.


enfin....op t einde van het boek blijkt dat de psychiater haar op de mouw had gespeld dat ze na twee weken zou sterven, juist om dit effect in haar te bewerkstelligen.


heel inspirerend.
Zelfs een weg van duizend mijl begint met een enkele stap

Plaats reactie