Jean Jenson en Ingeborg Bosch en PRI

Heb je een boek gelezen waar je veel aan had, meld het hier en vertel waarom.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Anna
Site Admin
Berichten: 18468
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Jean Jenson en Ingeborg Bosch en PRI

#1 Bericht door Anna » di sep 19, 2006 4:22 pm

Volgens mij is "Op weg naar je ware zelf" het eerste boek van Jean Jenson over dit onderwerp: PRI, past reality integration (dus het integreren van je traumatische verleden zodat het geen macht meer over je heeft).
Dit boek sprak Ingeborg Bosch zo aan dat ze contact zocht met Jean Jenson en een boek schreef waarin ze de principes van Jean Jenons PRI methode samen met Jean Jenson verder uitwerkte, dit boek heet:

"De herontdekking van het ware zelf" van Ingeborg Bosch (Jean Jenson schreef er een voorwoord in).

"Een zoektocht naar het ware zelf" van Jean Jenson is de herziene editie in een nieuwe vertaling van haar eerste boek.

"Illusies" van Ingeborg Bosch is een nog verdere uitwerking van de methode met meer psychologische uitweidingen.

Groetjes, Anna

Erik
Berichten: 30
Lid geworden op: di sep 12, 2006 7:11 pm

#2 Bericht door Erik » do okt 05, 2006 6:25 pm

Ik het de zoektocht naar het ware zelf net uit. Is wat simpeler geschreven dan de herontdekking van het ware zelf. De verhalen van cliënten achterin het boek zijn zeer herkenbaar.

Het spreekt erg aan, in ieder geval, en ik overweeg zeker PRI te gaan doen, maar waarom is het zo duur en vergoedt de ziektekostenverzekeraar slechts beperkt? Verdorie.

Lila
Berichten: 5
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 2:53 pm

#3 Bericht door Lila » za jan 06, 2007 3:07 pm

Allemaal gelezen, een paar jaar geleden. Mooie boeken. Bevestigde mijn ideeen over de invloed van het verleden en de mogelijkheden er op eigen houtje boven op te kunnen komen.

Daantje
Berichten: 1721
Lid geworden op: di apr 18, 2006 5:32 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

#4 Bericht door Daantje » za aug 18, 2007 11:44 am

Heb Illusies nu gelezen, en mijn ervaring is dat het ongeveer waar is, om op die wijze met je emoties om te leren gaan op een goede manier. Een andere manier heeft bij mij niet erg gewerkt in ieder geval. (Dus ik heb ongeveer zo ge- en bedacht, zonder het boek ooit gelezen te hebben en later met hulp van Anna). Het valt me ook op dat mensen die hun ouders heilig vinden (wat niemand is) nou niet bepaald een echt fijn leven hebben. Het lijkt meer op overleven.

Groetjes,

Daantje

Plaats reactie