Stap 7 in de praktijk voor mij

We hebben onze Hogere Macht nederig gevraagd onze tekortkomingen weg te nemen.

Plaats reactie
Bericht
Auteur
unhappysingle
Berichten: 4
Lid geworden op: wo apr 09, 2008 4:01 pm

Stap 7 in de praktijk voor mij

#1 Bericht door unhappysingle » do apr 10, 2008 8:16 pm

Er staat hier verder geen uitleg bij, maar ik heb voor mezelf de volgende uitleg hierbij. Ik heb nog steeds moeite met een Hogere macht die mijn tekortkomingen zou moeten wegnemen. Maar voor mij was en is het belangrijk mijn tekortkomingen onder ogen te zien. Ik was lange tijd alleen gefocused op de tekortkomingen van een ander.
In de praktijk betekent dit voor mij constructieve hulp durven vragen. Durven zeggen dat ik iets niet kan en of ik daar hulp bij mag ontvangen. De durf om te zeggen dat ik iets wil leren. Me kwetsbaar opstellen bij de juiste mensen. Een hogere macht hoeft mijn tekortkomingen niet alleen weg te nemen. Ik wil er ook iets aan kunnen doen, samen met de mensen die me daarbij kunnen helpen. Het enige dat ik daarvoor hoef te doen is eerlijk zijn over hetgeen ik wel en niet kan. Ik ben niet op de aarde gezet om alleen mensen te helpen, ik ben ook op de aarde gezet om om hulp te durven vragen over grote dingen en kleine dingen. En of ik deze stap nu wel of niet goed begrepen heb. Hulp vragen, het niet allemaal alleen willen doen was niet makkelijk voor mij en het is echt een openbaring en het geeft een extra dimensie aan mijn leven en in contacten met echte vrienden. Wil iemand mij vertellen als ik een verschrikkelijk verkeerde invulling geef aan stap 7? Of bij welke stap mijn verhaal dan wel hoort?

Plaats reactie