wauw, ben er stil van.....

Wij hebben ingezien dat wij machteloos waren ten opzichte van onze relaties en dat ons leven onbestuurbaar was geworden.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
kimmie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma sep 03, 2012 7:06 pm

wauw, ben er stil van.....

#1 Bericht door kimmie » za sep 15, 2012 12:17 pm

Onlangs ontdekte ik dit forum, toen ik in mijn wanhoop op internet ging zoeken naar meer informatie over het boek van Robin Norwood. Het trof me dat er een heleboel vrouwen hun verhaal hierop vertellen en dat relatieverslaving zo serieus genomen wordt. Het probleem waar ik al zoveel jaren in mijn eentje mee worstel, is niet ineens meer alleen mijn probleem, maar het is ook van andere vrouwen. Echte vrouwen en niet alleen maar personages uit een boek. Het geeft me hoop en een gevoel van erkenning.

Ik heb me aangemeld en probeer veel te lezen. Ik kom er veel teksten tegen die mij aan het denken zetten of me op de één of andere manier raken. Ook ben ik begonnen met schrijven in een logboek, waarin ik probeer mijn inzichten en gedachten een plek te geven, woorden te geven aan de dingen die mij bezighouden en het is ook een plaats om teksten die mij aanspreken te verzamelen.

Toen ik net bezig was in mijn logboek, kopieerde ik de eerste stap van het forum, las deze nog eens door en er viel een kwartje. Ik kreeg een groot inzicht: mijn relatieverslaving manifesteert zich niet alleen in mijn huidige relatie, maar in elke relatie! Ik zie mijn onvermogen om een gezonde relatie aan te gaan ineens in een veel breder licht en besef dat ik mijn hele leven al verslaafd ben aan relaties en dat het niet uitmaakt wat voor relatie dat is.

Dit is dus machteloos staan tegenover relaties...

Ben er stil van.....

Anna
Site Admin
Berichten: 18422
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

#2 Bericht door Anna » ma sep 17, 2012 9:12 am

Wat goed dat je deze inzichten nu krijgt Kimmie.

En heb je ook gezien dat er allerlei teksten staan op mijn website die je kunt gebruiken bij het werken aan jezelf? Bij 'Relevante zelf-therapie methoden':
http://www.norwoodgroep.nl/#_RELEVANTE_ZELF_-THERAPIE

Succes!
Groeten, Anna

kimmie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma sep 03, 2012 7:06 pm

#3 Bericht door kimmie » di sep 18, 2012 3:27 pm

Dankjewel voor de link Anna! Ben meteen gaan lezen!

Plaats reactie