Wij hebben ingezien dat wij machteloos waren

Wij hebben ingezien dat wij machteloos waren ten opzichte van onze relaties en dat ons leven onbestuurbaar was geworden.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Daantje
Berichten: 1721
Lid geworden op: di apr 18, 2006 5:32 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Wij hebben ingezien dat wij machteloos waren

#1 Bericht door Daantje » ma jul 21, 2008 12:04 pm

Wij hebben ingezien dat wij machteloos waren ten opzichte van onze relaties en dat ons leven onleefbaar was geworden:

Soms pluis ik het gebed om gemoedsrust uit:

God, schenk mij de innerlijke rust om de dingen te aanvaarden die ik niet kan veranderen; (Anderen. De griep (die ik helaas gewoon zal moeten uitzieken als ik die krijg).

schenk mij de moed om de dingen te veranderen die ik wél kan veranderen; (Mezelf door zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen op emotioneel, financieel, psychisch, lichamelijk gebied, ik kan loslaten in vertrouwen, enz. enz.)



en de wijsheid om het verschil te kennen. (Alert blijven op mijn eigen verantwoordelijkheden)


Tot nu toe heb ik vele dingen (in (een beetje tot veel) vertrouwen) losgelaten. Gewoon overgelaten aan de ander of aan m'n hogere macht.
Het idee wat het resultaat dan is, houd ik telkens in gedachten. Want uiteindelijk (kan soms eventjes duren) is het resultaat precies zo het moet zijn...
Heeeeeeeel apart, en nooit verwacht..

Nadat iemand zijn machteloosheid niet kon erkennen naar mij en m'n vriend, begreep ik hoe emotionele onafhankelijkheid ontstaat, zonder alleen te hoeven zijn. Het stoot elkaar vanzelf af. Soms pijnlijk, maar wel beter..

De eerste stap. Telkens weer nieuw!!! En heel belangrijk!
De meest belangrijke???

:)
Liefs van Daantje

Plaats reactie