Norwood België?

Voor mededelingen of advertenties, bijvoorbeeld als je wilt weten of er in jouw buurt belangstelling is om een Norwoodgroep te beginnen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Joske
Berichten: 665
Lid geworden op: vr sep 02, 2005 6:08 pm

Norwood België?

#1 Bericht door Joske » vr sep 02, 2005 6:28 pm

Lieve lotgenoten,
Ook ik ben een relatieverslaafde vrouw. Ik ben nu in therapie bij een psychologe en zou binnenkort naar een soort Robin Norwood groep gaan. Alleen, ik ga de scheiding aanvragen en vermits ik in de grensstreek van Nederland/België woon, overweeg ik - na 30 jaar in Nederland gewoond en geleefd te hebben- om terug naar België te gaan. Mijn geboorteland. Ik ben ook nog steeds Belg.
Alleen, ik weet niet of ze daar ook zo'n groepen hebben. Ook niet waar ik voor informatie hierover terecht zou kunnen. Zou iemand me daar a.u.b. iets over kunnen vertellen? Zou een Al-Anongroep ons ook op weg kunnen zetten? Zou Al-Anon een goed alternatief zijn? Alvast bedankt, liefs, Joske

Gast

Norwoodgroep/Al Anon

#2 Bericht door Gast » vr sep 23, 2005 3:14 pm

Hallo daar,

Bij ons bij Al Anon zijn ook expartners of partners van niet-alcoholisten. Ikzelf ben ex-partner van een alcoholist, en heb al lang niet meer te maken met alcoholisme. Doch ik zet alles wat maar alcohol betreft, om in waar ik dan ook maar mee zit.
Ik zou ook het liefst naar een Norwoodgroep gaan, maar omdat Al Anon al zo lang bestaat (en er is hier ook geen in de buurt), waardoor er bij ons mensen rondlopen die al 20 jr. of zo bij Al Anon zijn, denk ik dat het net zo goed is hoor. Het bevalt mij in elk geval prima, en langzaamaan begint dat grote gat weer een beetje als mijn hart aan te voelen. (En dat zonder relatie, al 8 maand bijna :D )

Groetjes,

Diana

P.s. Ik zou best wel willen chatten met vrouwen met gelijkwaardige gewezen problemen, die ook bij een zelf-hulpgroep zitten.
Cover2covers@hotmail.com en je vindt me.
Heel veel liefde toegewenst mensen.

Joske
Berichten: 665
Lid geworden op: vr sep 02, 2005 6:08 pm

Bedankt voor je reactie.

#3 Bericht door Joske » ma sep 26, 2005 8:19 pm

Hallo Diana,

Bedankt voor je reactie.
Ik zie je reactie nu pas, was hier even een paar dagen niet meer komen kijken. Ik dacht dat ik bij reactie toch wel een berichtje kreeg per mail. Dan ga ik me ook maar aanmelden bij Al-Anon.
In de gemeente, waar ik dan terecht kan, wordt wel maar 1x per maand een bijeenkomst georganiseerd.
Ach, alle begin is welkom.
Ik las hier op de site, over het tweede boek van Robin Norwood.
Ik heb het inmiddels via internet kunnen kopen (tweedehands = uitverkocht). Ik ben er pas in begonnen, en weer voelt het als thuis komen bij jezelf.
Ik ga je mailadres even kopiëren, en je een mailtje sturen.
Liefs, Joske

Gast

#4 Bericht door Gast » di sep 27, 2005 9:54 am

Lieve Joske,

* In de gemeente, waar ik dan terecht kan, wordt wel maar 1x per * maand een bijeenkomst georganiseerd.

Aldaar bij de groep waar ik kwam, hoorde ik dat er op meerdere avonden, op dezelfde locatie ook nog bijeenkomsten waren. Ik ga nu 2 x in de week. Een maal voor (ex)partners van... En Éénmaal voor Volwassen kinderen van (Al Anon/ACA). Ook al heb ik dan geen ouder die alcoholist was, maar manisch depressief, ik was welkom en voel me heeeeeel erg thuis in de groep.
Aldaar hoor je misschien meer. Ik hoop het voor je, en zal voor je duimen daarvoor.

* Ach, alle begin is welkom.
* Ik las hier op de site, over het tweede boek van Robin Norwood.
* Ik heb het inmiddels via internet kunnen kopen (tweedehands =
* uitverkocht). Ik ben er pas in begonnen, en weer voelt het als
* thuis komen bij jezelf.

Zo ervaarde ik het ook helemaal. Plus dat ik de valkuilen uit de antwoorden van Robin Norwood kon halen om niet te kunnen genezen.
Echt tof. Ook een goed boek.. Ik ben met het laatste hoofdstuk bezig geloof ik.

* Ik ga je mailadres even kopiëren, en je een mailtje sturen.
* Liefs, Joske

Inmiddels ontvangen hoor. Ik heb me alleen suf gepieker wie je was haha. Maar ineens viel het kwartje gelukkig.

Toch even mijn ervaring over Al Anon. Eerst hield het heilzame effect van Al Anon maar 1 dag stand, maar later ging het binnen heel korte tijd stukken beter met mij. Achteraf besef ik dat de verhalen van de al langer komende Al Anonners mij heel veel hoop gaven. Dat had ik echt nodig. Toen kreeg ik het echt zwaar. Zowel lichamelijk (nog meer al dan het was, ben namelijk chronisch pijnpatiënt). Ik wilde te veel ineens, te vlug denk ik ook. Maar ook hoort een dalletje er vaak bij, zei iemand. Ik voelde me uitgeput, en kreeg zelfs maagslijmvliesontsteking. Geen pretje. Maar ik zette door, wel wat kalmer aan natuurlijk. Meer leuke dingen tussendoor. Ben nu 8 maanden bij Al Anon en van de week merkte ik ineens dat ik weer intens kon genieten van zomaar niets. Dingen die ik altijd wel doe. En afgelopen vrijdag 23 september deed ik een spelletje rummicub met mijn broervriendje en ik genoot echt met volle teugen. Dat was echt jaren, en jaren, en jaren geleden. Ik was gelukkig om het gelukkig zijn ook nog 's. Hihihihi.
Het kost tijd om het eindelijk weer te ervaren, en houd ook wel in, zeg ik heel eerlijk, dat ook negatieve emoties zwaarder kunnen vallen. Maar alles liever dan zo weinig echt kunnen genieten van die kleine mooie dingetjes. Liever dan NIETS voelen.
Ik ben echt heel blij met Al Anon.
En als je 1 x per maand niet genoeg vindt, aldaar weten ze misschien nog wel een Al Anon-groep, of Al Anon/ACA groep bij je in de buurt.

Heel verhaal, maar wilde het even zo kwijt dat ook anderen het konden lezen.

Liefs, liefde, goeds,

Diana

P.s. Want dat verdienen we allemaal!

Plaats reactie