Norwoodgroep Overijssel?

Voor mededelingen of advertenties, bijvoorbeeld als je wilt weten of er in jouw buurt belangstelling is om een Norwoodgroep te beginnen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sonja
Berichten: 1
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:10 pm

Norwoodgroep Overijssel?

#1 Bericht door Sonja » ma jan 29, 2007 11:15 pm

Ik zou willen weten of er in Overijssel belangstelling is om een Norwoodgroep op te richten. Zelf woon ik in Zwolle en zoek vrouwen die hier belangstelling voor hebben

vleermuisje
Berichten: 1
Lid geworden op: di feb 13, 2007 5:49 pm

#2 Bericht door vleermuisje » di feb 13, 2007 5:52 pm

Dag Sonja,

Ik ben nieuw hier op deze site, ben hier naar toe doorverwezen door iemand en herken me erg in alles wat ik hier lees.
Ik woon ook in Overijssel en heb zeker belangstelling voor een Norwoodgroep in deze regio.

groet, vleermuisje

evelien
Berichten: 3
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 12:21 pm

Norwoodgroep in Zwolle

#3 Bericht door evelien » ma mei 07, 2007 12:28 pm

Hallo,
Ik las net jouw oproepje om een Norwood groep te starten in Zwolle. Het lijkt me leuk en zinvol om mee te helpen om dit tot stand te brengen. Reageer je.
Groeten van Evelien uit Zwolle.

Jolien

norwoodgroep in zwolle

#4 Bericht door Jolien » di jun 05, 2007 6:38 pm

Hoi, ook ik heb belangstelling voor een norwoodgroep in zwolle, wil ook wel helpen opstarten. Ben, denk ik, door alles wat ik gelezen en meegemaakt heb, toch wel behoorlijk thuis in deze materie. Vooral in theorie, want in de praktijk bak ik er nog weinig van. Groet, Jolien

riekje
Berichten: 363
Lid geworden op: zo jun 11, 2006 2:55 pm
Locatie: overijssel

#5 Bericht door riekje » wo jul 11, 2007 7:18 pm

ook ik woon in zwolle.

ik was hier een poos geleden actief, en het gaat best redelijk met me.

toch ben ik nu op een punt beland dat ik denk; tsja...en wat nu?

ik wil voorlopig geen mannen in mijn leven, ik denk dat ik daar nog niet aan toe ben. en misschien wel nooit?

als ik af en toe weer in norwoods boek lees denk ik; ik heb heel veel doorleefd en gedaan, maar zo'n zelfhulpgroep nog niet, en zij zegt toch echt dat dit het hele proces enorm ten goede komt.

daarom zou ik graag in zwolle meedoen...en ook wel actief helpen opzetten etc.

zijn jullie al gestart?

riekje
Berichten: 363
Lid geworden op: zo jun 11, 2006 2:55 pm
Locatie: overijssel

#6 Bericht door riekje » vr jul 20, 2007 10:13 am

totnutoe maar 1 reactie uit overijssel via een pb-tje.
ik vrees dat de meeste dames van hierboven niet meer actief zijn hier. toch heb ik echt zin om in een norwoodgroep mee te draaien een poosje. ik heb zelf een vriendin in zwolle die wel mee wil doen, maar 3 is ook te weinig.

wie-o-wie???

we moeten er toch minstens 6 hebben.

er draait ook een groep in groningen, ik overweeg, als het hier niet lukt, om daar dan in het najaar mee te gaan doen.
Zelfs een weg van duizend mijl begint met een enkele stap

Anna
Site Admin
Berichten: 18453
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

#7 Bericht door Anna » vr jul 20, 2007 11:25 am

Hallo Riekje,
Ik heb verschillende keren een Norwoodgroep opgestart en ik denk dat drie een prima aantal is om mee te beginnen. Maar dan wel direct vanaf het begin met de regels en de 'Agenda' zoals het ook bij de Al Anon en CoDA bijeenkomsten gaat. Als je goed draait op die manier met z'n drieën heb je een goede basis opgebouwd om op verder te bouwen met nieuwe deelneemsters, die heus wel zullen komen. Ook in Overijssel lijkt me dat er veel vrouwen zullen zijn die zich in het boek herkennen en behoefte hebben aan die steun en herkenning van een lotgenotengroep. En een al goed draaiende groep is voor sommige vrouwen ook veiliger om in te stappen dan een startende groep (niet door professionelen geleid). Kijk maar of je er wat mee kunt.
In ieder geval succes gewenst! En als je hulp wilt of vragen hebt, of wilt weten hoe ik bepaalde dingen heb opgelost, kun je me altijd vragen.
Groeten, Anna

riekje
Berichten: 363
Lid geworden op: zo jun 11, 2006 2:55 pm
Locatie: overijssel

#8 Bericht door riekje » ma jul 23, 2007 9:09 pm

bedankt voor je reactie

ik zal me er nog wat op bezinnen deze zomer, en dan beslissen als het schooljaar weer begint.
Zelfs een weg van duizend mijl begint met een enkele stap

suus
Berichten: 1
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 7:27 pm

#9 Bericht door suus » ma okt 08, 2007 11:05 pm

Hoi,
Ik woon in Apeldoorn en heb ook interesse,
Groetjes,
Suus

Henmarka
Berichten: 277
Lid geworden op: do mar 27, 2008 3:43 pm

Is er al een Norwood-groep actief in Zwolle / Overijssel?

#10 Bericht door Henmarka » do mar 27, 2008 4:35 pm

Hoi lotgenoten,

Door therapie ben ik aan mezelf gaan werken en gaan opletten hoe ik op bepaalde dingen reageerde. Het was me duidelijk dat ik iedere keer in een relatie stapte die me niet gelukkig maakte ondanks het feit dat ik wilde dat hij gelukkig was en daar ook alles aan deed. Nadat mijn zoveelste relatie (dit keer met mijn beste vriend :( ) op de klippen is gelopen, ben ik het boek van Robin Norwood gaan lezen. Eigenljk is dit boek me als een wonder voor de voeten geworpen. Door mijn werk werd mijn belangstelling gewekt voor de meiden die in het Loverboycircuit terecht komen. Ik had eerder al tegen mijn therapeut gezegd dat zoiets mij ook had kunnen overkomen. Zo herkenbaar! Door het project "Pretty Women" in Utrecht, dat gebruik maakt van de theorie van Norwood, werd mijn nieuwsgierigheid naar haar boek groter. Voordat ik het boek ging lezen, dacht ik al aan een verslaving. Dat die verslaving voortvloeit uit de kindertijd is nieuw voor me. Ik kijk nu met heel andere ogen naar die periode en kom tot de conclusie dat ik daarover nog steeds in de ontkenningsfase zat. Ik heb het boek bijna uit en ik sta te trappelen van ongeduld om in een zelfhulpgroep mee te doen. Ik ben er klaar voor om mezelf te veranderen want ik vind mezelf en mijn gezondheid erg belangrijk. Met hulp van boven en met de hulp van een groep vrouwen die hetzelfde doormaakt moet het toch lukken!

Vandaar mijn oproep...

Is er al een Norwoodgroep actief in Zwolle?
Zo ja, ik wil me graag bij deze groep aansluiten. Laat je het me weten met wie ik in contact kan treden? Alvast bedankt!

Zo nee, is er nog behoefte om in Zwolle te starten? Ik stel het volgende voor:
Ik woon dicht bij het station in Zwolle en wil eventueel mijn woonkamer op een nader te bepalen avond beschikbaar stellen. Kosten voor koffie, thee, frisdrank en iets erbij kunnen we delen. Als we een begeleider kunnen vinden, dan kunnen we ook daarvoor de kosten delen.

Ik hoop op een aantal reacties, maar ik heb gelezen dat er met 3 vrouwen al een groepje gestart kan worden, dus dat moet toch lukken. Ik heb geen ervaring met zo'n groep en ben bereid met nog meer onervaren vrouwen in het diepe te springen. Misschien zijn er vrouwen met ervaring in een groep (ver) buiten Zwolle en willen deze graag de overstap maken naar Zwolle om hun expertise met ons te delen. Dus waar wacht je nog op? Meld je aan!

Misschien tot gauw?
Karin

Myosotis
Berichten: 785
Lid geworden op: zo nov 23, 2008 1:01 am

#11 Bericht door Myosotis » vr jul 30, 2010 9:19 am

Is deze norwoodgroep er ooit gekomen? Ik kom uit Gelderland, zoek iets in de regio Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Miss_Su
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jan 19, 2011 9:07 pm
Locatie: Harderwijk

#12 Bericht door Miss_Su » do jan 20, 2011 9:09 pm

hoihoi, ik ben ook dringend op zoek naar een groep in regio gelderland!! zwolle, amersfoort, kom zelf uit harderwijk...

riekje
Berichten: 363
Lid geworden op: zo jun 11, 2006 2:55 pm
Locatie: overijssel

#13 Bericht door riekje » do jan 20, 2011 10:03 pm

de zwolle groep is er gekomen,. met jolien en hennmarka oa, ik ook'
alleen ben ik er al vrij snel weer mee gestopt, omdat het best goed met me ging en ik ook niet zoveel meer kon met norwoods theorie.

ik ging het breder zien...en ook veel breder dan mannen etc
ook waren er zaken die ik niet herkende.

het gaat trouwends nog steeds goed met mij...en ik kom hier op deze site...niet meer sindsdien.

tot ik nu opeens vandaag een mail kreeg, via deze site, voor info over de zwolle groep.

vraag anders anna maar, of jolien, als die nog actief is

en anders...zetten jullie toch zelf n groep op?
ik heb het als erg fijn ervaren. verzustering en begrip...nooit spijt van gehad dat ik het indertijd gestart ben...

succes, dames!
Zelfs een weg van duizend mijl begint met een enkele stap

Plaats reactie