Handleiding quoten

Voor mededelingen of advertenties, bijvoorbeeld als je wilt weten of er in jouw buurt belangstelling is om een Norwoodgroep te beginnen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Anna
Site Admin
Berichten: 18421
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Handleiding quoten

#1 Bericht door Anna » di aug 22, 2006 2:04 pm

Ik zal even uitleggen hoe je moet "quoten" omdat sommigen onder ons er af en toe nog moeite mee hebben.

Ik heb het hier over zo'n citaat uit een posting van een ander dat met rode letters in zo'n venstertje verschijnt. Zie hieronder:
Anna schreef:Zoals deze tekst die ik hier nu in heb gezet.
Als je een gedeelte van een bericht van iemand anders wilt citeren (bijv. om erop te reageren), dan klik je op "Quote" rechts bovenaan het bericht.

De gehele tekst van dat bericht staat dan tussen twee codes:

Aan het begin staat:
Anna schreef: (of een andere naam erin)

en aan het eind staat:
Alles wat je niet wilt gebruiken van die tekst haal je weg met delete, zodat je alleen dat overhoudt wat je wilt citeren (tussen de twee quotecodes! dus de begincode aan het begin en de eindcode aan het eind).

Je kunt het ook op een andere manier doen: je kunt ook gewoon die begin- en eind codes zelf intypen aan het begin en eind van een citaat. Dan moet je wel even goed invullen WIE je citeert (de correcte gebruikersnaam van die persoon, anders werkt het niet), dus:
Anna schreef: of
Johannah schreef: aan het begin,

en deze:
aan het eind.

NB Je hoeft niets te doen om die rode letters te krijgen want dat gebeurt vanzelf bij het quoten.

Succes!
Groetjes, Anna

Plaats reactie