Hallo medemensen,
Weet iemand of er een Norwood is in Gouda of omgeving?
Ik heb het boek van Norwood jaren geleden gelezen en onlangs weer en pas nu is het kwartje gevallen. Ik ben verslaafd aan een alcoholverslaafde man die een puinhoop van zijn leven maakt. 4 jaar lang heb ik geprobeerd hem te redden, en ik ben volkomen uitgeput. Eind december 05 heb ik hem de deur uitgezet en 6 weken later kwam ik hem weer tegen. 1x raden wat er gebeurde? Juist. Deze dame viel opnieuw voor hem, want hij is zo aardig. En opnieuw heb ik heel veel voor hem geregeld en ik maar hopen dat hij nu eindelijk zijn verantwoording neemt. Nee dus!. Het is nog niet erg genoeg, kennelijk. Ik sta nu opnieuw op het punt om de relatie te beeindigen, want ik word maar niet beter, zelfs na 5 maanden in de ziektewet te zitten. Maar ja... hij is zo aardig en zo zielig en hij heeft niemand. En ik maak me al dagen lang moe met het piekeren hierover. Ik weet wel wat ik moet doen, maar ik doe het (nog) niet. Gisteren ben ik voor het eerst naar een Al-anon groep geweest. Wat een herkenning! En van de steun kon ik wel janken, want ik modder al jaren in mijn eentje. Tja, niet voldoende liefde gekregen in mijn jeugd. En ik blijf maar op zoek en val op probleemgevallen.
Ik weet dat de sleutel bij mij ligt. Dat als ik nu eindelijk kies voor mezelf, en op de koop toe neem dat ik misschien wel een tijdje eenzaam zal zijn, ik eindelijk zal genezen van het grote gat in mijn binnenste. Ik ben er al jaren mee bezig!! En nog trap ik in de mooipraterij van een alcoholist. Als er maar iemand van me houdt, als er iemand mij maar lief vindt, als ik maar met iemand kan praten. En ik heb de puinhopen, het alcoholgebruik, het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel van hem op de koop toe genomen, inclusief zijn gebrek aan invoelingsvermogen, zijn slechte minnaar-zijn, zijn drukte en zijn laksheid. En ik maar twijfelen of ik de relatie moet beeindigen!!1 Ik lijk wel gek!
Norwood-groep im de omgeving van Gouda en mijn worsteling.
Re: Norwood-groep im de omgeving van Gouda en mijn worstelin
Hallo Gevanna,
Je verhaal is bijzonder herkenbaar voor mij.
Ikzelf ben een expartner van een alcoholist (al 16 jaar niet meer) ga naar Al Anon en Al Anon/ACA in de omgeving van Den Haag. En daarbuiten ben ik lid van dit forum.. (Je hoeft alleen maar even naar Anna te schrijven en je bent ook lid).
Deze 2 tesamen hebben me al heel wat goeds opgeleverd uiteindelijk.
Heb nu bijvoorbeeld een hele fijne relatie. Een relatie die ik een aanvulling op mijn al mooie leven vind, waarin ik al heel wat eigenschappen die mijn geluk in de weg stonden, heb kunnen vervangen voor eigenschappen die mijn geluk NIET in de weg stonden.
Ik schrijf er voor over, op het Norwoodforum..
Heel veel succes.
Je bent het waard hé!!!
Daantje
Ikzelf ben een expartner van een alcoholist (al 16 jaar niet meer) ga naar Al Anon en Al Anon/ACA in de omgeving van Den Haag. En daarbuiten ben ik lid van dit forum.. (Je hoeft alleen maar even naar Anna te schrijven en je bent ook lid).
Heb nu bijvoorbeeld een hele fijne relatie. Een relatie die ik een aanvulling op mijn al mooie leven vind, waarin ik al heel wat eigenschappen die mijn geluk in de weg stonden, heb kunnen vervangen voor eigenschappen die mijn geluk NIET in de weg stonden.
Ik schrijf er voor over, op het Norwoodforum..
Heel veel succes.
Je bent het waard hé!!!
Daantje
Even in de herhaling.. Ik slaap nog half..
Hallo Gevanna,
Heb nu bijvoorbeeld een hele fijne relatie. Een relatie die ik een aanvulling op mijn al mooie leven vind, waarin ik al heel wat eigenschappen die mijn geluk in de weg stonden, heb kunnen vervangen voor eigenschappen die mijn geluk NIET in de weg staan.
Ik schrijf er veel over, op het Norwoodforum..
Heel veel succes.
Je bent het waard hé!!!
Daantje
Hallo Gevanna,
Heb nu bijvoorbeeld een hele fijne relatie. Een relatie die ik een aanvulling op mijn al mooie leven vind, waarin ik al heel wat eigenschappen die mijn geluk in de weg stonden, heb kunnen vervangen voor eigenschappen die mijn geluk NIET in de weg staan.
Ik schrijf er veel over, op het Norwoodforum..
Heel veel succes.
Je bent het waard hé!!!
Daantje
Hallo Gevana, Daantje heeft het hier over de Online Norwoodgroep, dat is een besloten forum voor vrouwen die zich herkennen in 'Als hij maar gelukkig is' van Robin Norwood. Als je toegang wilt tot dit besloten forum moet je me even een mailtje sturen naar anna@norwoodgroep.nl dan zal ik je de procedure uitleggen.Daantje schreef:En daarbuiten ben ik lid van dit forum.. (Je hoeft alleen maar even naar Anna te schrijven en je bent ook lid). (...)Ik schrijf er veel over, op het Norwoodforum..
Groetjes, Anna