Is er belangstelling voor mijn boek dat ik geschreven heb ?

Voor mededelingen of advertenties, bijvoorbeeld als je wilt weten of er in jouw buurt belangstelling is om een Norwoodgroep te beginnen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Letty
Berichten: 5
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:46 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Is er belangstelling voor mijn boek dat ik geschreven heb ?

#1 Bericht door Letty » di feb 22, 2022 2:01 pm

Lieve mensen,
Jaren geleden ben ik bijna dertien jaar in therapie geweest bij Meneer Veltman, een fantastische psychiater. Ik zat destijds op mijn absolute dieptepunt. Ik woonde met mijn kinderen bij een man die mij niet meer wilde en ik dacht dat de wereld verging. Dit kwam natuurlijk niet uit de lucht vallen want ik worstelde al bijna mijn hele leven met depressies en veel te hoge verwachtingen, noem maar op. Ik had al vanaf mijn zeventiende in therapie gezeten maar nooit was er iemand geweest die mij begreep. Tot op mijn veertigste ik bij hem kwam. Meneer Veltman heeft mijn leven gered. Hij bezigde geweldige, snoeiharde zinnetjes, die ik de eerste twee jaar echt niet wilde horen, maar waar ik toch aan moest geloven. Langzaam maar zeker werden die zinnetjes mijn houvast en nog langzamer maar zekerder durfde ik al mijn oude vooroordelen en aannames los te laten en in te ruilen voor andere. Een lijdensweg, pijnlijk en dodelijk vermoeiend. Meneer Veltman werd mijn vader.
In die tijd kwam ik op een gegeven moment ook in een Amerikaanse Norwoodgroep terecht, in Amsterdam, en dat heeft mij ook waanzinnig geholpen. Ik heb zelf ook bijna zes jaar een groep gehad in Bussum.
Ik heb er dus bijna dertien jaar over gedaan maar ik ben een totaal ander mens geworden. Tevreden, soms zelfs echt gelukkig, rustig, gebalanceerd, dankbaar. Zijn zinnetjes zijn goud waard en ze gaan over alles, alles in het hele leven. Wat kun je verwachten van het leven, van een partner, hoe kun je ergens op een andere manier naar kijken, kortom hoe te leven? Dertien jaar, dan heb je het wel overal over gehad natuurlijk!
En toen leerde ik ook een gewone (!) man kennen waar ik nu alweer twintig jaar mee getrouwd ben.
Ik heb over mijn therapie en hoe ik langzaam maar zeker los kon laten, dat hele proces met Meneer Veltman, een boek geschreven, dat nu bij een uitgever ligt. Ik heb geweldige eerste reactie gekregen, ook van vrouwen die bekend zijn met ons probleem, maar ook van mensen die echt geen idee hadden dat het zo in elkaar zit. Mannen ook! Van psychiaters, zoals Dirk de Wachter, die vindt dat iedere psychologie student dit zou moeten lezen in het basis jaar. Van schrijvers als Arthur Japin, die zelf ook zes jaar in een enorme diepe depressie heeft gezeten en wilde dat hij dit had geweten.
Het boek leest gemakkelijk, is met humor geschreven en je knapt er echt van op, hoor ik steeds.
Waar ik nu zo benieuwd naar ben: zouden jullie daar belangstelling voor hebben?
Hoeveel groepen zijn er in Nederland (Belgie?) en hoeveel mensen komen daar?
Zouden jullie zo aardig willen zijn mij hier wat feedback over te geven?
Dank dank dank Letty

Anna
Site Admin
Berichten: 18452
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: Is er belangstelling voor mijn boek dat ik geschreven heb ?

#2 Bericht door Anna » zo feb 27, 2022 3:25 pm

Hoi Letty, begrijp ik je goed, heb je een uitgever gevonden die je boek wil uitgeven? Is het boek al uitgegeven, gedrukt? zodat mensen het hebben kunnen lezen, zoals Arthur Japin enz..

En wat is je vraag precies? Wil je weten of er mensen zijn die jouw boek zouden willen lezen? Is het een soort marketing onderzoek? Een soort nieuwsgierigheid wie in jouw verhaal geïnteresseerd zou zijn? Of bedoel je met 'belangstelling' iets anders?

Groeten, Anna

Letty
Berichten: 5
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:46 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Is er belangstelling voor mijn boek dat ik geschreven heb ?

#3 Bericht door Letty » wo apr 06, 2022 11:20 am

Ha Anna,
sorry voor mijn late antwoord. Het was wel geschreven maar niet op enter gedrukt....
we zijn nog op zoek naar een uitgever. Ik heb het manuscript aan diverse mensen laten lezen, maar nu vroeg ik mij inderdaad af of het onderwerp eigenlijk nog wel leeft. Of vrouwen en mannen met onze problematiek dit interessant zouden vinden. Ja een soort marktonderzoek eigenlijk.
Ik vroeg mij af wat er verder vooral gelezen wordt hierover. En of er nog veel groepen zijn in Nederland.
Groet, dag Letty
0650204416

Anna
Site Admin
Berichten: 18452
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: Is er belangstelling voor mijn boek dat ik geschreven heb ?

#4 Bericht door Anna » di apr 19, 2022 2:59 pm

Hoi Letty,
Ik zie jouw reactie nu pas, sorry!
Ik denk dat je het beste de groepen zelf kunt benaderen. Want die groepen werken autonoom, en geven alleen informatie aan mij door als er iets veranderd moet worden op de website 'Landelijke lijst Norwoodgroepen'. Die lijst kun je hier vinden voor informatie hoe je ze benaderen kunt:
https://www.norwoodgroep.nl/#_LANDELIJK ... OODGROEPEN

Succes!
Groeten, Anna

Letty
Berichten: 5
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:46 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Is er belangstelling voor mijn boek dat ik geschreven heb ?

#5 Bericht door Letty » di apr 19, 2022 4:08 pm

Ga ik doen! Dank je wel!

Plaats reactie