Norwoodgroep in Heerlen!

Voor mededelingen of advertenties, bijvoorbeeld als je wilt weten of er in jouw buurt belangstelling is om een Norwoodgroep te beginnen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Nirvana
Berichten: 4
Lid geworden op: ma feb 05, 2018 11:39 am
Locatie: Landgraaf

Norwoodgroep in Heerlen!

#1 Bericht door Nirvana » di mar 05, 2019 12:13 pm

Hallo allemaal!

Via vrijwilligerswerk ga ik binnenkort een zelfhulpgroep opzetten voor en door mensen met een relatieverslaving. Hiervoor ben ik op zoek naar een betrouwbaar en verantwoordelijk iemand die daar samen met mij verantwoordelijk voor wil zijn. De details gaan we samen bepalen, hoe vaak de zelfhulpgroep plaats zal vinden bijvoorbeeld.
We zullen dan ook beide naar een cursus gaan vanuit het vrijwilligerswerk, over hoe je zelf een zelfhulpgroep op moet zetten.
Deze cursus duurt 2 avonden en zal plaats vinden in Sittard.
Reiskosten worden vergoed!

De data zijn 14 en 28 maart, en duurt van 19:30 tot 21:30.

De zelfhulpgroep zal uiteindelijk plaats gaan vinden in Heerlen.

Heb je serieuze interesse, dan hoor ik graag van je! 😊

Anna
Site Admin
Berichten: 18421
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: Norwoodgroep in Heerlen!

#2 Bericht door Anna » di mar 05, 2019 1:52 pm

Hee Nirvana, Wat goed dat je dat wilt gaan doen. Als je wilt, wil ik je daar graag bij helpen.
Hierbij vast wat tips.

Als je een Norwoodgroep wilt opzetten raad ik je aan te lezen:
- Het hoofdstuk in 'Als hij maar gelukkig is' hierover, achterin het boek: 'Het opzetten van je eigen zelfhulpgroep'.

- Het hoofdstuk 'Zelf een Norwoodgroep opzetten' op mijn website. Hier kun je allerlei informatie en materiaal vinden die je kunt gebruiken (onderaan het Word document is een soort affiche, waarvan je zelf de informatie kunt aanpassen).
https://www.norwoodgroep.nl/#_ZELF_EEN_NORWOODGROEP

- Hoofdstuk 7 in het 2e boek van Robin Norwood ('Vrouwen die te veel liefhebben, reacties op 'Als hij maar gelukkig is'), het hoofdstuk 'Deelnemen aan zelfhulpgroepen voor relatieverslaving'.

In dit hoofdstuk staat ook een voorbeeld 'Agenda'. Dit is de 'agenda' die wij gebruikten in het begin van mijn groep (in 1991). Later hebben we die een beetje veranderd, en die veranderde vorm kun je vinden op mijn website en daarvandaan downloaden, als je die wilt gebruiken. Je kunt hem vinden in datzelfde gedeelte over het zelf opzetten van een Norwoodgroep. Zo'n 'Agenda' vormt de basis van de bijeenkomst. Er is geen begeleider, of leider van de groep, maar er is een roulerend 'voorzitterschap' (dat wordt dus door iedereen gegaan om de beurt) en de 'Agenda' is de leidraad tijdens de bijeenkomst en is goed te volgen voor iedereen. Daardoor kan iedereen de bijeenkomst 'voorzitten'. Dit is een belangrijk principe van de zelfhulpgroep, en dat is zodat er niemand de groep kan gaan domineren.

Kijk maar of je hier iets aan hebt. Als je vragen hebt kun je me altijd mailen: anna@norwoodgroep.nl

Groeten, Anna

Elsjefiederelsje
Berichten: 2
Lid geworden op: za mar 23, 2019 10:36 pm

Re: Norwoodgroep in Heerlen!

#3 Bericht door Elsjefiederelsje » za mar 23, 2019 10:40 pm

Wat super dat je groep in Heerlen wilt beginnen. Ik zou graag willen deelnemen.

Elsjefiederelsje
Berichten: 2
Lid geworden op: za mar 23, 2019 10:36 pm

Re: Norwoodgroep in Heerlen!

#4 Bericht door Elsjefiederelsje » zo mar 24, 2019 8:54 am

Is er ook al bekend wanneer en waar deze groep in Heerlen gaat starten?

Mieke74
Berichten: 1
Lid geworden op: di jun 18, 2019 10:21 pm

Re: Norwoodgroep in Heerlen!

#5 Bericht door Mieke74 » di jun 18, 2019 10:22 pm

Ik woon in Maastricht en zou hier heel erg graag aan mee willen doen. Bestaat deze groep inmiddels?

Pannekoek
Berichten: 1
Lid geworden op: vr sep 13, 2019 9:05 am

Re: Norwoodgroep in Heerlen!

#6 Bericht door Pannekoek » vr sep 13, 2019 9:09 am

Graag zou ik ook willen deelnemen aan deze groep in Heerlen!

PoppyFlower
Berichten: 1
Lid geworden op: vr mar 20, 2020 7:54 pm

Re: Norwoodgroep in Heerlen!

#7 Bericht door PoppyFlower » vr mar 20, 2020 7:58 pm

Bestaat er in Limburg inmiddels een zelfhulpgroep?

Plaats reactie