Al-Anon en Norwood Groep

Voor mededelingen of advertenties, bijvoorbeeld als je wilt weten of er in jouw buurt belangstelling is om een Norwoodgroep te beginnen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gevana

Al-Anon en Norwood Groep

#1 Bericht door Gevana » wo apr 26, 2006 1:10 pm

Lieve mensen,

Ik heb me zojuist geregistreerd als nieuw lid van het Forum. 2 weken geleden ben ik al lid geworden van de Al-Anon groep in mijn woonplaats en ik ben God dankbaar dat dit op mijn weg gekomen is. De Norwood aanpak sluit hier naadloos bij aan.

Mijn naam is Gevana en ik heb al eerder over mijn ervaringen met mijn relatie met een alcoholist gesproken. Vorige week heb ik de relatie verbroken. Dat is me zeer zwaar gevallen, omdat iedereen van de familie van mijn vriend hem al had laten vallen. En ik bleef het gevoel houden dat ik hem nu ook in de steek liet. En in de steek gelaten voelen is een gevoel dat ik al heel lang zelf ken.
Maar iets in mij zei dat het nu belangrijk was om voor mezelf te kiezen. Niet meer mezelf te laten vallen.

De breuk is nu 6 dagen geleden. Ik had mijn vriend dringend gevraagd mij met rust te laten. dat heeft hij niet gedaan. Tot voor gisteren heb ik de SMS-jes en brieven en voicemails onbeantwoord gelaten. Gisterenavond kreeg ik een SMs-je waarin hij mij dringend verzocht om te bellen omdat er iets "belangrijks"was. Na enige aarzeling heb ik dat gedaan. En ik trof een huilende, zielige man.
Vanochtend weer 2 voicemailberichten. De ene smekend, de andere boos.

En ik merk opnieuw dat de hulpverslaafde in mij getriggerd word. Opnieuw overweeg ik om hem te gaan troosten. En opnieuw merk ik dat dit niet goed voor me is. En toch blijft de twijfel.

Wat is het moeilijk om hem te laten gaan en definitief voor mezelf te kiezen, voor mijn eigen welzijn.

In de Al-Anon documentatie staat o.a het volgende: Geef de verantwoordelijkheid voor de alcoholverslaving terug aan de alcoholverslaafde, maar laat hem niet vallen.

En dat is toch het gevoel, dat ik hem heb laten vallen. Maar als ik de relatie niet verbroken had, had ik mezelf weer laten vallen.

En vind ik deze man alleen maar zielig, of houd ik echt van hem? Is het wel mogelijk als ik zo weinig respect voor mijn eigen behoeftes heb, als ik te weinig van mezelf houd, om van een ander te houden? Ben ik door het gebrek aan liefde in mijn jeugd uberhaupt wel in staat om van iemand te houden?

Ik heb God gebeden om leiding!

Vooralsnog heb ik op dit moment gekozen om door te gaan op de weg die ik nu gekozen heb: mijn eigen genezing.

Gevana

Daantje
Contacteer:

Re: Al-Anon en Norwood Groep

#2 Bericht door Daantje » wo apr 26, 2006 2:15 pm

Hi Gevana,

Je posting is nog naar het prikbord gekomen, en niet op het forum zelf dus..
Maar dat komt vast wel goed.
Anna zal dat wel in de gaten hebben en je vast wel verder wegwijs maken.
Het forum zelf heeft ondertussen al veeeeeeel meer postings, dus heel wat bij te lezen nog meis.
Ik wens je bij de verwerking van het stoppen van de relatie heel veel sterkte. 'k Weet hoe moeilijk het kan zijn.

Wees zacht voor jezelf en uiteraard heel erg welkom,

Daantje

Plaats reactie