even voorstellen

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
yolanda
Berichten: 1
Lid geworden op: zo sep 08, 2019 5:45 pm

even voorstellen

#1 Bericht door yolanda » zo sep 08, 2019 6:33 pm

Hallo, ik ben Yolanda en nieuw op deze site. Ik heb het boek van Robin al twee keer gelezen. Vandaag heb ik eindelijk mijn ex-man van zes jaar gezegd dat ik geen contact meer wil. Ik heb het helemaal bij mezelf kunnen houden, al zes jaar gescheiden en nog steeds niet in staat los te komen.
Ik begreep mezelf niet. Ik laat mij manipuleren, heb het niet eens door. Maar ik voelde mij zo ongelukkig in de situatie. Nu het achter de rug is moet ik sterk blijven want hij gaat proberen mij terug te halen in het oude spelletje. Geef hem ongeluk, hij heeft veel te winnen en tot op heden is het altijd gelukt. Consequent blijven, dat moet ik nu.
Ik ben zo blij dat ik dit forum heb gevonden, want alleen is het gewoon niet te doen voor mij. Nog niet in ieder geval, maar ik ben zo trots op mezelf vandaag.

Anna
Site Admin
Berichten: 18422
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: even voorstellen

#2 Bericht door Anna » di sep 10, 2019 1:27 pm

Hallo Yolanda,
Welkom. Goed dat je deze stap voor jezelf doet. Ben jij ook bezig met de stappen van hoofdstuk 10 in het boek van Robin Norwood, 'Als hij maar gelukkig is'? Ga je ook naar een Norwoodgroep?

Informatie over Norwoodgroepen kun je vinden op de Norwoodgroep website bij 'Landelijke lijst Norwoodgroepen'. Ook informatie over Al Anon (voor partners en familieleden van alcoholisten), ACoA (voor volwassen kinderen van alcoholisten), CoDA groepen (voor codependents) en SLAA (Sex and Love Addiction Anonymous, groepen voor mannen en vrouwen) kun je vinden via deze website in ditzelfde gedeelte:
https://www.norwoodgroep.nl/#_LANDELIJK ... OODGROEPEN

Ook op het Norwoodgroep Forum 'prikbord' kun je informatie vinden over Norwoodgroepen:
viewforum.php?f=1

En hier op het forum is ook een Online Norwoodgroep. Hierover kun je meer lezen bij "Welkom! en lees hier meer over dit forum":
viewtopic.php?f=5&t=263

Succes!

Groeten,
Anna

Plaats reactie